Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

SIN Budget Terminal, szabadtéri dohányzóval

2011. január 26. - frequentflyer

Mit gondoltok, hol készülhetett ez a fotó egy dohányzásra kijelölt helyről? Nem, nem a mediterrán országok egyikében, de nem is Indonéziában, ahol gyakorlatilag mindenki dohányzik, hanem Szingapúrban, ahol olyan szigorúan nem támogatott a dohányzás, hogy egyetlen szál cigarettát sem vihetsz be. (Ettől persze még ontják a füstöt, mint a gyárkémény, hasonlóan a térség más országaihoz.)De nem ez a pláne.

Mit gondoltok, hol készülhetett ez a fotó egy dohányzásra kijelölt helyről? Nem, nem a mediterrán országok egyikében, de nem is Indonéziában, ahol gyakorlatilag mindenki dohányzik, hanem Szingapúrban, ahol olyan szigorúan nem támogatott a dohányzás, hogy egyetlen szál cigarettát sem vihetsz be. (Ettől persze még ontják a füstöt, mint a gyárkémény, hasonlóan a térség más országaihoz.)De nem ez a pláne.

A kép ugyanis egy szabadtéri dohányzó, méghozzá airside területen, azaz az utasok a biztonsági ellenőrzés UTÁN dohányozhatnak itt, szabad légtérben. (Ettől persze még büdös van, de nem annyira, mint az EU-ban megszokott gázkamrákban.) A biztonságot nemes egyszerűséggel oldották meg: felhúztak egy betonfalat a terület határán, így tutira nem mehet az utas oda, ahová neki nem kéne. Ja, és még egy adalék, ez a full-extrás, pálmafás megoldás a Budget Terminal-on van, ahonnan a fapadosok járnak.

Apropó Budget Terminál, Singapore, Changi Airport. Teljesen jó hely, leszámítva, hogy félórás puffer simán van a check-in időpontját illetően. Azaz, láttam olyat, hogy járatindulás időpontjában még nyitva volt a check-in, miközben a mi járatunkra nem, pedig már bőven a két órán belül voltunk. Végül, 100 perccel indulás előtt nyitottak a TR (Tiger Airways) 2158 járatra.

A Budget Terminal olyan légitársaságokat szolgál ki, mint a Tiger Airways, a Cebu Pacific, a SE Air, vagy a maláj Firefly, amely a Malaysian fapados cége. Érdekes viszont, hogy az AirAsia nem innen, hanem a nagy terminálról repül, alighanem azért, mert olyan frekvenciát bonyolítanak Szingapúrban, hogy ez a kis terminál nem lenne elég hozzá, sem kapacitásban, sem pedig a gépek gyors megfordításának képességében.

Ez persze ugyanaz a reptér, mint a híres Changi, csak épp a futók hátsó felénél helyezkedik erre ékes bizonyíték a felszállásunkról készített videó, amin az is látszik, hogy a TR2158 mögött a sorban nem más állt, mint a Lufthansa Frankfurtba tartó 747-ese, az LH 779.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr308332644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása