A japán Skymark Airlines hétfőn négy A380-as óriásgép rendelését (valamint két opciót) jelentette be. A megállapodást, valamint a gépek végleges konfigurációját már csak a jövő év elején véglegesítik, ám a hír több szempontból is izgalmas.
A japán Skymark Airlines hétfőn négy A380-as óriásgép rendelését (valamint két opciót) jelentette be. A megállapodást, valamint a gépek végleges konfigurációját már csak a jövő év elején véglegesítik, ám a hír több szempontból is izgalmas.
A Skymark ugyanis ma egy belföldi fapados, így az első low-cost cég, amelyik óriásgépet rendelt. Bázisuk Tokió Haneda (HND) repülőterén van, s 15 nagyon fiatal Boeing 737-800 repülőt üzemeltet, melyek átlagéletkora 2,2 év. Persze a Skymark nem a belső járatokat kívánja szuperjumbóval üzemeltetni, hanem a tervezett nemzetközi járatokat.
Kérdés, hogy e járatok milyen modellben járnak majd? Mert ha a low-cost koncepció érvényesül, s ennek megfelelően a gépeken nem lesz business és first kabin (esetleg pár comfort ülés) akkor nem kizárt, hogy 600, vagy 700 személyest is meghaladhatja a konfiguráció, márpedig ilyen gép még nem épült. Elvileg, az A380-as közel nyolcszáz fősre székezhető.