Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Ferihegy nagyobb, mint Heathrow!

2010. november 09. - frequentflyer

 

Ez a kép Ferihegyről származik, Kecskeméti Dávid munkája, s azért különleges, mert ilyet csak a reptéri dolgozóknak áll módjában készíteni, ha mégsem, akkor a sorstól nagy lehetőséget kapott, akit odaengednek egy repülőgép hangárjához szöszmötölni.

 

 

Ez a kép Ferihegyről származik, Kecskeméti Dávid munkája, s azért különleges, mert ilyet csak a reptéri dolgozóknak áll módjában készíteni, ha mégsem, akkor a sorstól nagy lehetőséget kapott, akit odaengednek egy repülőgép hangárjához szöszmötölni.

 

Az ember újságíróként hajlamos azt hinni magáról, hogy sok mindenre tudja a választ, s hogy nem lehet megfogni a repteret érintő részletkérdésekben. Pedig dehogynem. Több tucatnyi olyan hely van az országban, ahová emberfia aligha nyer bebocsátást, s csak igazán különleges emberek, s különleges alkalmakkor nézhetik meg, mi történik az olyan misztikus helyszíneken, mint Budapest legjobb szállodájának elnöki lakosztálya, vagy épp Ferihegyi ahol bizony rengeteg titok van, már csak azért is, mert 13 ezren dolgoznak ott, különben pedig négyzetméterre a reptér nagyobb, mint a Heathrow. Sajnos ugyebár, utasforgalomra nézve ez a megállapítás nem igaz.

Aki a fejébe veszi, hogy mintegy tucatnyi szigorúan őrzött objektumot megmutat az olvasóinak, aannak rengeteg kitartásra és türelemre van szüksége. Így volt ez Kordos Szabolccsal, a Vasárnapi Blikk szerkesztőjével is, aki több mint két évet dolgozott azon, hogy megírhassa „Tilos a Belépés!” című könyvét, melynek történetei 14 érdekes helyre kalauzolják az olvasót, méghozzá fotókkal - amelyet ezúton is ajánlok mindenki figyelmébe, s nem csak a reptérről írt fejezete miatt.

Történetéből megismerhetik Jambrik Rudolfot, a reptéri tűzoltők parancsonokát, akinek mindig készen kell állnia, s szinte a szó szoros értelmében igaz, hogy soha egy sört sem guríthat le a torkán. De kiderül, hogy Ferihegy területre nagyobb, mint a Heathrow, s az is, mi minden van a futópálya felső betonrétege alatt annak érdekében, hogy kibírja a 250 tonnás gépek érkezését – 300 kilométeres sebességgel.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr868332528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása