A minap már boncolgattam a kézipoggyász-kérdést a fapad témakörön belül, most újra előveszem abból az alkalomból, hogy a Lufthansa is meglepett egy kedves levéllel.
Kevesebb kézipoggyász...több komfort! Indít egy frappáns fordulattal a LH levele, s már majdnem intettem a mutatóujjammal a monitor felé, de tovább olvastam és már jött is a korrekt magyarázat: az önök kényelme, s annak érdekében, hogy pontosan tartani tudjuk a menetrendet, korlátozzuk a kézipoggyász méretét, 55*40*20 centiméterre ( 21.7x15.7x7.9 inch) és legfeljebb nyolc kilóra. Vagyis, már nemcsak a fapadoknál megy össze a kézipogyi mérete...Nem lehet kétséges, hogy a többi légitársaság is követni fogja a lufi példáját!
Igaz, a konkrét esetben a feladott poggyász még mindig díjmentes. Másfelől, mind a fapadok, mind pedig a hálózati légicégek szempontjából érthető, hogy megpróbálják megfékezni az utazók azon egyre népesebb rétegét, akik óriási bőröndökkel érkeznek a fedélzetre. Ki ne látott volna már távol-keletről érkező kis emberkéket, akik harminc kilós nagykoffert próbálnak beszuszakolni egy F-70 felső csomagtárolójába? (Nem bánom, ha megírjátok extrém tapasztalataitokat!)
Figyelem, aki most vásárol kézipoggyász-bőröndöt magának, ne higgyen a "cabin size" címkében! Tessék leméretni, centiméterrel!