Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Ilyen foteleket akarok otthonra én is - megújul a KLM World Business Class!

2013. március 20. - frequentflyer

Ez itt most ismét egy burzsuj-írás lesz, de roppantmód tudok lelkesedni a légitársaságok újratervezett business osztályú kabinjaiért - hogy miért, az egy későbbi írásból derül majd ki - s most a KLM bemutatta az új World Business Class kabint, ami ugye a hollanduséknál a hosszú távú járatokon használt business-t jelenti. Elképesztően jól néz ki Hella Jongerius holland dizájner munkája, már alig várom, hogy 2013 júliusában a magasba emelkedjen az első újrabútorozott Boeing 747-400. - Annyira cool, hogy ilyen foteleket szeretnék itthonra is, bár nem túl praktikus a háttámlába épített tévé - mondta Jókuti haverom, aki Világevő blog színeiben röpköd, ki tudja éppen hol.

Ez itt most ismét egy burzsuj-írás lesz, de roppantmód tudok lelkesedni a légitársaságok újratervezett business osztályú kabinjaiért - hogy miért, az egy későbbi írásból derül majd ki - s most a KLM bemutatta az új World Business Class kabint, ami ugye a hollanduséknál a hosszú távú járatokon használt business-t jelenti. Elképesztően jól néz ki Hella Jongerius holland dizájner munkája, már alig várom, hogy 2013 júliusában a magasba emelkedjen az első újrabútorozott Boeing 747-400. - Annyira cool, hogy ilyen foteleket szeretnék itthonra is, bár nem túl praktikus a háttámlába épített tévé - mondta Jókuti haverom, aki Világevő blog színeiben röpköd, ki tudja éppen hol.

De nézzük a tényeket. Egy új kabin megtervezése hatalmas költség, ennél is többe kerül a gépek átépítése: a teljes újrabútorozás több millió dollárba kerül, hatalmas befektetés ez a légitársaságnak. Egy ilyen, hetekig tartó folyamat során nemcsak az üléseket cserélik ki, hanem a kabinborításokat, sokszor a világítást is - ezt a munkát általában a nagy karbantartásokkal párhuzamosan végzik, s az eredmény legtöbbször az, hogy kívül-belül teljesen megújul a gép. Persze, sokszor az Economy osztályon nem változtatnak, máskor oda is új székek kerülnek, mert az utasok ma már nem szeretnek szakadt és viseltes székeken utazni, a légitársaság ázsiójának pedig jót tesz, ha a szép újnak néz ki. Hiába működik tökéletesen egy jól karbantartott 10 vagy 20 éves repülő, az elhasznált kabinok miatt az utasnak az lesz az érzése, hogy egy csotrogányon ül. A business esetében azonban NEM CSAK ez a felújítás motivációja. Hanem az, hogy a jegyekért sok ezer eurót kiadó utasok igényei változtak. Nézzük csak, mit kínál a KLM ma a business jegy áráért? Ezt:

Oké, sokkal kényelmesebb, mint a turista-osztály. Finom a kaja. Udvarias a kiszolgálás, rugalmas a jegy. De ezt minden business tudja. A jól fizető utasokért pedig verseny van, s ma már - köszönhetően a fejlődő és az arab és ázsiai légitársaságoknak - alap, hogy teljesen vízszintes ággyá alakítható szék álljon rendelkezésre, ha valaki kontinensek között kíván repülni. Alap, hogy jól nézzen ki, modernnek hasson, jó minőségű bőröket és textíliákat használjanak, hogy a jegyért 4-6-10 ezer eurót fizető utas otthon érezze magát repülés közben. Vagy még inkább: hogy repülés közben kapjon valami élményt, s ezt nyújthatja az atmoszféra vagy a kulináris magasság. Tehát legyen inkább ilyen:

 

Mondhatjuk persze, hogy nincs új a nap alatt, full flat bed, jó kaja, ne zavarjanak útközben - szavasz! De igazságtalanok lennénk, mert ennél sokkal többről szól egy jól kitalált business class. A székek elhelyezéséről, az inflight entertainmentről, a kárpitokról, a világításról, s így tovább. A KLM megújult business kabinját egy holland dizájnernő, Hella Jongerius tervezte, aki igen népszerű dizájner hazájában. A padlószőnyegtől a kárpiton át a párnáig mindent ő tervezett, különösen tetszik a fekete alapon klm-kék pacákkal díszített, szemből a jumbót ábrázoló kompozíció. - A meleg otthon érzetét adjuk utasainknak - mondja Peter Hartman vezérigazgató, s igaza lehet: a formatervek ugyanis a KLM barátságos kék színeit kombinálják a ma trendi, barnás, a természetesség érzetét keltő színekkel.

 

A kárpitok minősége is remek, már ránézésre is látszik, hogy a textíliákat is gondosan válogatták. A szék pedig, ha nem csal a felismerő-képességem, akkor a B/E Aerospace gyártmánya. Mindenesetre, ugyanaz a típus, amit a Delta is használ. A színek egyébként a KLM esetében azért is fontosak, mert a kedves kék repülőgépek külső megjelenése olyan szép, hogy pusztán ezért a KLM a világon mindenütt elnyeri az utasok bizalmát. (No meg a fedélzeti szolgáltatásokkal is.) Magyarországon is a kedvencek között vannak.

Az első felújított 747-es úticélja még nem ismert, lehet tippelni, vagy elküldeni a kívánságokat, továbbítom a KLM-nek. Mind a 22 jumbo retrofitje után jön a többi típus, az A330-asok és a B777-esek is. Ami sokat mondó, hogy a 42 helyett csak 35 ülés lesz a business osztályon, tehát a kényelemért némi szék-kínálatot is beáldoz a KLM, igaz, ezért a minőségért sokkal több pénzt lehet kérni, tehát végül biztos jól jönnek ki a dologból, különösen, ha a felújítás elhozza a várt eredményt és jelentősen növekszik a business class töltöttsége. Ami persze, ma sem rossz. Főleg, ha ezen a párnán szundikál az ember repülés közben.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr538333120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása