Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Ferihegyi utasbiztonság - Mindig vannak kivételek!

2010. október 26. - frequentflyer

Legutóbbi utamon azt hittem, nem is Ferihegyen szállok repülőre: idegen nyelveket beszélő, intelligens módon tájékoztató, segítőkész és mosolygós utasbiztonsági ellenőrök segítségében estem át az átvilágításon.

Az elmúlt években számtalanszor viszketett a kezem, hogy meg kellene írni a ferihegyi ellenőrzéseken tapasztaltakat: majd minden alkalommal előfordult, hogy a külföldi utassal magyarul ordítozott az ellenőr, mert nem értette, mit akart tőle, de arra is láttam példát, hogy az idős utast "vállon veregetve" biztatták tempójának fokozására. Hosszan sorolhatnám a rossz tapasztalataimat, amelyek jelentős része nettó taplóságból fakadt, s talán azért nem velem fordult elő, mert mindannyiszor hangosan és előre köszönök az ellenőröknek, nehogy szót emeljenek a viselkedésem miatt.Pedig azt gondolom, hogy nekik kötelességük udvariasnak, határozottnak és segítőkésznek lenni, elvégre ez a munkájuk. Másfelől pedig azért, mert egy hazánkból távozó külföldinek Ferihegy és azon belül is a biztonsági átvilágítás az utolsó apró dolog, ami Magyarországról megmarad az emlékeiben, így aztán az UB-ellenőrök hatékonyan alakítják az országimázst is.

Na ezért örültem annak, amit láttam: a 2A terminálon, mindkét sorban előzékeny, mosolygós ellenőrök segítették az utasokat, méghozzá remek angolsággal kommunikáltak velük. Még a sor is gyorsabban haladt. Remélem, hogy e kellemes élményem mögött a munkahelyi hangulat javulása, s az ellenőrök hatékony képzése áll. S természetesen, hogy egyre több ilyen esetről tudok majd beszámolni.

Hová lett a Malév az Expediáról?

Furcsa tünetre lettem figyelmes néhány napja. Az expedia.com-on, vagyis a világ egyik legnagyobb repjegyes oldalán nem lehet Malév járatokat foglalni. Először azt hittem, valamivel mellényúltam, de bizony aprólékosan végignézve a dolgokat, kiderült, nem ad Malév találatokat az expedia.

Rápróbáltam egy párizsra, kiadta mind az összes járatot, de csak Air France kóddal. Rákerestem Amszterdamra, s beikszeltem, hogy csak Malév járatot nézzen, erre kiadta, hogy nincs a kérésnek megfelelő találat. Na most, ezzel az a baj, hogy nem csak MA járatokra nem tudunk foglalni az Expedián, de olyanokra sem, aminél a Malév a feeder, például, ha MA visz egy Qatar járathoz a Malpensára. Utóbbival hamarosan egy részletesebb posztban foglalkozunk, hiszan hamarosan startolnak Pestről is.

Ja, és a slussz-poén: az expedia.co.uk minden további nélkül adja a Malév járatokat. Alighanem igaz lehet, hogy valami nagy probléma van a Malév kereskedelmi szervezetében.

11.55-kor megy New Yorkba az American!

Jövő tavasztól a Delta mellett egy másik légitársaság járatai is rendelkezésre állnak a Ferihegyi reptéren a közvetlenül New Yorkba utazóknak. Az American Airlines (AA) gépei 2011. áprilistól a hét összes napján indulnak közvetlenül az amerikai város Kennedy (JFK) repülőterére, illetve vissza. A Budapest–New York járatra a jövő héttől foglalhatnak jegyet az utasok – ezt még október hetedikén írtam a Népszabadságban. Most október végén ennél jóval bizonytalanabb volt a helyzet, mert jövő áprilisra rákeresve tegnap még  egyetlen nonstop járatot sem adtak ki a keresők Ferihegy és a JFK között.

Az American járata immár felkerült a foglalási rendszerekbe, s az AA.com honlapon is promózzák. A gép egyébként korrekt menetrenddel, majdnem ugyanazzal a slottal megy, mint a Delta: a 158-as járat 6.40PM-kor száll fel a JFK-ről, és másnap reggel 9.30-kor érkezik Ferihegyre. A 159-es járat 11.55-kor száll fel BUD-ról, és 3.35PM-kor téár vissza a new york-i hubra.

Másfelől a Delta 98/99 járatokat nem tartalmazzák az adatbázisok, pedig a Delta hivatalos tájékoztatása szerint a New York-i gépük csak november-decemberben szünetel, amíg a 767-eseket karbantartják Atlantában. Megpróbáltam utánamenni a dolgoknak, eddig a hivatalos issue, hogy a járatot megtartják, de még nem tudni, mikor tér vissza a menetrendbe, milyen frekvenciával, és legfőképp, milyen slottal? Az American menetrendjének ismeretében ugyanis logikus lépés lenne egy, a délutáni órákban induló gép, ami ugy New York-ból nem az este hetes, hanem inkább a 8-10-es hullámban jön el. Kérdés, hogy a Delta hogyan tudja betenni a gépet a menetrendbe.

Az AA New York-i gépe egyébként meglökheti a Malév balkáni- és déli hálózatának forgalmát, amely, több szerencsétlen kereskedelmi döntés miatt jelenleg romokban hever. Ha azonban a MA és az AA között létrejönne, egy egészen indokolt codeshare megállapodás, akkor a Malév külföldi célállomásairól egy átszállással tudna New Yorkba küldeni utasokat. Mint régen. Ugyanakkor, a járat fenntartásának költsége és a kockázata nem az övé.

Hamarosan felszállunk

Hamarosan beindulnak a hajtóművek, ugyanis indulásra kész az első magyar nyelvű, csak és kizárólag a polgári légiközlekedésről szóló blog. Semmi sallang, nem lesznek katonai gépek, űrkutatás és vitorlázás sem, csak és kizárólag nagyvasak, business várók, díjtételek, akciók, törzsutasprogramok, repterek és járattesztek, remélhetőleg dögivel.

A cél nemes: irány az egymillió mérföld! Tarts velem, s írd meg a véleményed is!

süti beállítások módosítása
Mobil