Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

A világszinvonalról is feljebb lehet lépni, avagy a Turkish Lounge IST

2014. február 11. - frequentflyer

Új szintre lépett Isztambulban a Turkish Airlines várója, s ez alkalommal ez szó szerint értendő: a légitársaság 2011 nyarán nyitotta meg jelenlegi váróját az Atatürk repülőtéren, amire most ráépített egy szintet – egyrészt azért, mert nem telhet el három év megújulás nélkül, másrészt pedig, ami sokkal fontosabb, hogy be kellett lássák: kinőtték a várót, amit három éve és ma is joggal nevezhetünk Európa egyik legjobb business várójának. Ha nem a legjobbnak. Nézd meg, mit írtam róla annak idején!

Új szintre lépett Isztambulban a Turkish Airlines várója, s ez alkalommal ez szó szerint értendő: a légitársaság 2011 nyarán nyitotta meg jelenlegi váróját az Atatürk repülőtéren, amire most ráépített egy szintet – egyrészt azért, mert nem telhet el három év megújulás nélkül, másrészt pedig, ami sokkal fontosabb, hogy be kellett lássák: kinőtték a várót, amit három éve és ma is joggal nevezhetünk Európa egyik legjobb business várójának. Ha nem a legjobbnak. Nézd meg, mit írtam róla annak idején!

Megmondom őszintén, nagyon szeretem ezt a létesítményt, több alkalommal volt alkalmam kipróbálni, bár sajnos nem azért, mert rendszeresen utaznék a Turkish Airlines igencsak Pazar business osztályán. A várót ugyebár használhatják a Star Alliance légiszövetség GOLD utasai is, s az ebben a hónapban lejáró Miles and More Senator kártyámnak köszönhetően minden alkalommal meglátogattam a várót, amit ők CIP Lounge-nak neveznek. S amit kinőttek. Egy alkalommal Pekingből landoltam hajnali fél öt körül a még szinte teljesen néptelen Atatürk repülőtéren, amikor becsekkoltam a váróba, még alig lézengtek ott rajtam kívül páran.

Bár van a váróban néhány fülke, kényelmes ággyal, azoknak akik pihenni szeretnének egy interkontinentális út után, nem vettem igénybe, mert akkor egy csodás upgrade-nek köszönhetően business-en repültem, s mint tudott, a Turkish 777-esein teljesen vízszintbe fektethető ággyá alakíthatók az ülések, így kiválóan aludtam út közben, s frissen majdnem érkeztem Isztambulba. Lezuhanyoztam a váróban, s néztem, ahogy másfél óra alatt teljesen benépesül a létesítmény. Hatkor már leülni is alig lehetett, s nyilván ez sarkallta a légitársaságot a bővítésre.

A Turkish business class ugyanis nagyon népszerű, de egy utast könnyen el tud tántorítani egy zsúfolt váró. Hiába sütik reggel a rántottát és a kolbászt a séfek, déltől a grill ételeket, hiába sül vaslapon a török pizza, hiába a fantasztikus saláta- és sajtbár, a remek török szószok, a bécsi Demel receptjei alapján készült sütemények, a világszínvonalú bor- és italkínálat, hiába a hibátlan minőségű wifi, mindez mit sem ér, ha nem tud leülni a kedves utas. Elvégre nem azért fizet ezer eurókat a business jegyért (ő vagy a cége), hogy állva egyen és támassza a bőröndjének a húzókáját. (Ja a váróban van gyereksarok, automata bárzongora, könyvtár és billiárdasztal is….)

A jelenlegi 3500 négyzetméter fölé tehát ráhúztak még 2400 négyzetmétert, remek kilátással, a két szint között pedig egy extra-látványos spirál lépcsőn közlekedhetnek az utasok, amely egyébként mintegy a Turkish Airlines globális hálózatát is jelképezi, s mindez nem idegen a tradicionális török építészeti stílustól sem. Ezzel több, mint ezer főre bővül a váró befogadóképessége, igen kényelmes fotelekkel, asztalokkal, székekkel.

A várót a Turkish airlines partnere, a DO&CO törökország üzemelteti, amely méltán híres és díjnyertes a repülős cateringről, ők gondoskodnak a THY ételeiről is a levegőben.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr338333218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása