Örülhetnek a gasztroturisták, az Air France ugyanis hallgatva az idők szavára, június 19.-től hetente kétszer közvetlen járatot indít Paul Bocuse városába, Lyonba. Csütörtökön háromnegyed kettőkor indul el a Brit Air által üzemeltetett CRJ1000-es repülőgép, hazafelé pedig kedden 10.55-kor lehet indulni – ez lehet az ideális hosszú hétvégés menetrend, de természetesen fordítva is megél a dolog. A jegy nem olcsó, egyelőre 79000 forint körüli áron árulják, ami csak néhány ezerrel olcsóbb, mint Charles De Gaulle-on átszállni, viszont nagyságrendekkel gyorsabb és kényelmesebb a párizsi átszállásnál.
Örülhetnek a gasztroturisták, az Air France ugyanis hallgatva az idők szavára, június 19.-től hetente kétszer közvetlen járatot indít Paul Bocuse városába, Lyonba. Csütörtökön háromnegyed kettőkor indul el a Brit Air által üzemeltetett CRJ1000-es repülőgép, hazafelé pedig kedden 10.55-kor lehet indulni – ez lehet az ideális hosszú hétvégés menetrend, de természetesen fordítva is megél a dolog. A jegy nem olcsó, egyelőre 79000 forint körüli áron árulják, ami csak néhány ezerrel olcsóbb, mint Charles De Gaulle-on átszállni, viszont nagyságrendekkel gyorsabb és kényelmesebb a párizsi átszállásnál.
A BritAir az AF leányvállalata, lényegében a klasszikus regionális légitársaság műfaj alapítója, nem mellesleg pedig a CRJ1000-es típus bevezető légitársasága volt. A Canadair Jet ezen példánya kényelmes, izgalmasan repülő, lendületes típus, 41 tonnás maximális felszállósúlya és száz fős kapacitása igen közkedveltté tette a légitársaságok körében. (Ezzel repül többek között a Lufthansa is Münchenből és Berlinből, amikor a Regional vagy a Cityline leányvállalatok üzemeltetik a járatokat. Berlinből június harmadikát követően azonban, az új reptér nyitásával A320-asok repülnek majd.)
De miért éri meg az AirFrance-nak evvel a kis frekvenciával Lyont repülni? (Korábban már volt erre próbálkozás, a Malév üzemeltetett codashare járatokat.) Például azért, mert a magyar és francia kis- és közepes vállalatok igénylik az összeköttetést. Nemkülönben a szabadidős turisták miatt, akikre rendkívül sok látnivaló vár Lyon környékén, valamint ott vannak a gasztro-turisták és az éttermesek is. Az lyoni és a magyar vendéglősök között a hazai gasztrokultúra fejlődésével egyre intenzívebb a kapcsolat, nagyon sokat utaznak a két város között – osztotta meg a titkot Jókuti András barátom, a Világevő Blog szerzője, aki maga is sokat járt a három Michelin-csillagos pápa, Paul Bocuse egységeiben. Itt van a leghíresebb, a l'Auberge du Pont de Collonges konyhája.
Télen sem maradnak kihasználatlanul a járatok: Lyon környéke ugyanis remek kis síterep, hihetetlen jó infrastruktúrával, olyannyira, hogy ingyenes síbuszok indulnak a pályákhoz.