Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Mindenki túlélte a repülő becsapódását - egy 737-800-assal kevesebb

2011. július 31. - frequentflyer

Amerikai idő szerint szombat este csúnyán járt a Caribbean Airlines 523-as járata, a guyanai Georgetown-ban: a pilóták rendben landoltak a New York JFK repülőteréről érkező géppel, az utasok már tapsolni kezdtek a Boeing 737-800-as fedélzetén, ám a helyzetcsakhamar rosszra fordult. A gépet nem sikerült lefékezni, az hatalmas sebességgel elérte a futó végét, átgázolt a kerítésen, majd bebicskázott a pályavég szintje alatt található patakmederbe, de még abból is kipattant, mielőtt végleg megállt. Csodával határos módon a 163 ember a fedélzeten egytől egyig túlélte a nem mindennapi leszállást. 

Amerikai idő szerint szombat este csúnyán járt a Caribbean Airlines 523-as járata, a guyanai Georgetown-ban: a pilóták rendben landoltak a New York JFK repülőteréről érkező géppel, az utasok már tapsolni kezdtek a Boeing 737-800-as fedélzetén, ám a helyzetcsakhamar rosszra fordult. A gépet nem sikerült lefékezni, az hatalmas sebességgel elérte a futó végét, átgázolt a kerítésen, majd bebicskázott a pályavég szintje alatt található patakmederbe, de még abból is kipattant, mielőtt végleg megállt. Csodával határos módon a 163 ember a fedélzeten egytől egyig túlélte a nem mindennapi leszállást. 

Összesen harminc embert kellett kórházba szállítani az eset után, hármójukat törések miatt kellett ellátni, a fedélzeten tartózkodó 157 utas és hatfős személyzet közül. Hogy pontosan mi történt, még nem tudni, egy 41 éves philadelphiai utas például arról számolt be, hogy a repülő gyorsított a leszállás után, mintha újra fel akarna szállni, legalábbis a hajtóművek zaja erre engedett következtetni és erős üzemanyagszagot is lehetett érezni a kabinban.

A gépen egyébként elég nagy káosz alakult ki, volt olyan utas, akin a többiek átgázoltak, hogy hamarabb hagyhassák el a szerencsétlenül járt repülőt, emiatt törtek el az illető csontjai. Egy másik utas arról panaszkodott, hogy senki nem sietett a segítségére, miután elhagyta a gépet, sőt, ezért taxival ment a terminálra, aki viszont katasztrófa ide vagy oda, levette egy húszdollárossal.

A Cheddi Jagan repülőtéren a landoláshoz egyáltalán nem uralkodtak ideális viszonyok, ennyit tudni bizonyosan. Heves esőzés volt a környéken, ami nem könnyítette meg a személyzet dolgát, hogy letegyék a gépet a mindössze a 2200 méter hosszú pályán.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr208332782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása