Az év egyik legjobb repcsis híre volt, hogy lesz BUD-Doha járat, amit a Qatar repül, bukaresti (OTP) stoppal, Airbus 320-szal. A Qatar, ahol mellesleg jó néhány csinos és kedves magyar lány is dolgozik stewiként, eszméletlenül dinamikusan fejlődő, a szakma által ötcsillagosnak minősített légitársaság. A legtöbb ismerősöm úgy jött haza QR járatról, hogy olyan volt az Economy, mint máshol a business, ami még annak tudtában is elég jó értékelés, ha tudjuk, ismerőseink alighanem ritkán utaznak hosszú távot business class-on.
Utaztál már Qatarral? Írd meg, milyen volt!
Az év egyik legjobb repcsis híre volt, hogy lesz BUD-Doha járat, amit a Qatar repül, bukaresti (OTP) stoppal, Airbus 320-szal. A Qatar, ahol mellesleg jó néhány csinos és kedves magyar lány is dolgozik stewiként, eszméletlenül dinamikusan fejlődő, a szakma által ötcsillagosnak minősített légitársaság. A legtöbb ismerősöm úgy jött haza QR járatról, hogy olyan volt az Economy, mint máshol a business, ami még annak tudtában is elég jó értékelés, ha tudjuk, ismerőseink alighanem ritkán utaznak hosszú távot business class-on.
Utaztál már Qatarral? Írd meg, milyen volt!
Van viszont egy ismerősöm, akit viszont a Qatar business class-on utaztatott egy olajcég egészen Iszlámábádig, és úgy számolt be az utazásról, hogy királyi ellátásban volt része. (Pedig általában mindent fikázni szokott.) Szóval a Qatar nagyon cool, és január 17-től úgy mehetünk vele Dohán keresztül majdnem mindenhová kelet felé, hogy az átszállások is nagyon kényelmesek.
Az 1997-ben alakult Doha bázisú légitársaság a hónap elején jelentette be századik célállomását, Aleppo-t, amely Szíriában található. A flottájuk már kilencven gépnél is nagyobb, nem beszélve arról a száz repülőről, amelyre máris leadtak rendelést.
Sőt, immár típus-innovációt is vállaltak, hiszen 2015 környékén (az Airbus tempójától függően) ők vezetik majd be az Airbus új generációs, nagy hatótávolságú, szélestörzsű kompozit gépét, az Airbus A350-et. Természetesen vásárolnak majd a Boeing 787-ből is, de hogy a közelebbi jövőt is megemlítsük, öt darab A380 szuperjumbó üzembe állítását is tervezik.
Flottájukban A340, A330, és a B777 csaknem minden változata megtalálható. A keskenytörzsű gépparkot az Airbus A320 és A321 alkotja, de kettőt üzemeltetnek az A319LR-ből, a típus speciális, hosszabb távra készített változatából.
Phuket, Hanoi, Nizza - három fontosabb azokból a repterekből, amit idén kezdtek el repülni, míg hálózatukon a legnépszerűbb célállomásnak Bangkok, Kulala Lumpur és Milan MXP számít. Budapest, Bukarest, Brüsszel, Stuttgart - ezek a hamarosan nyíló járatok, elég jól jellemzik a cég expanzióját.
Dohai központi repterük két erősebb és két közepes hullámot szolgál ki. 6 és 7 között jórészt az Ázsiából érkező gépek futnak be, míg európából 23 és éjfél között landolnak a repülők. 11 és 12 valamint 19 és 20 óra között a regionális, vagy a rövidtávú járatok szállnak le Dohában. Ezeket a hullámokat azért alakították így ki, hogy a legjobban és az utasok számára is kényelmesen lehessen megszervezni az átszállást. Reggel 7 és 9, valamint éjfél és hajnali három között van az indulási csúcs.
Tetszett a post? Van véleményed? Utaztál már Qatarral? Milyen volt?