Két repülővel indultak, ma már 182 gyakorlatilag zsír új gépet üzemeltetnek, további 45-re van opciójuk, s épphogy nem tartoznak Európa három legnagyobb társasága közé. Az Easyjet, amely sokaknak elérhetővé tette a repülés élményét, ma 15 éves. Ennek örömére 40 százalékot elengednek minden jegyárból, ma éjfélig!
Az első két járat Londonból (LTN) Glasgow-ba és Edinburgh-barepült 1995-ben, míg az első nemzetközi útvonal a LTN-AMS volt. A céget pedig a ciprusi görög üzletember, Stelios Haji-Ioannou alapította, két öregecske Boeing 737-200-ast bérelt akkoriban. 1997-ig hivatalosan a GB Airways és az AirFoyle üzemeltette a sárga festésű gépeket, s az Easy maga csak egy marketing-szerv volt, mert időbe telt, mire megszerezték a megfelelő engedélyeket.
Két repülővel indultak, ma már 182 gyakorlatilag zsír új gépet üzemeltetnek, további 45-re van opciójuk, s épphogy nem tartoznak Európa három legnagyobb társasága közé. Az Easyjet, amely sokaknak elérhetővé tette a repülés élményét, ma 15 éves. Ennek örömére 40 százalékot elengednek minden jegyárból, ma éjfélig!
Az első két járat Londonból (LTN) Glasgow-ba és Edinburgh-barepült 1995-ben, míg az első nemzetközi útvonal a LTN-AMS volt. A céget pedig a ciprusi görög üzletember, Stelios Haji-Ioannou alapította, két öregecske Boeing 737-200-ast bérelt akkoriban. 1997-ig hivatalosan a GB Airways és az AirFoyle üzemeltette a sárga festésű gépeket, s az Easy maga csak egy marketing-szerv volt, mert időbe telt, mire megszerezték a megfelelő engedélyeket.
Feltűnik valami a fotón? Igen, az easy már akkor sem kívánta repülőjegy-irodákra költeni a bevételét, de mivel az internet sem volt annyira mindennapos dolog akkoriban, mint ma, ezért telefonos foglalási központokat üzemeltettek. A gépre pedig a telefonszám van festve, amit mára felváltott az egyébként sem túl nehezen megjegyezhető Easyjet.com felirat!
A fapad koncepció egyik innovátora persze messze nem fapad, ülései kényelmesek, repülői újak, s csak tavaly kétmillió baconos szendvicset, valamint hat és fél millió kávét fogyasztottak az utasok - szép extra bevételt termelve a társaságnak.
Magyarországra 2004-ben robbantak be a BUD LTN járattal, köszönhetően az EU státuszunknak, s a szabad járatindításnak. Azóta öt célállomást üzemeltetnek: London két reptere (LTN, LGW) mellett járnak Berlin Schönefeld-re (SXF) Genfbe (GVA) Dortmundba(DTM) és Párizs Orly-ra (ORY) is, de volt már Newcastle-i járatuk is.
A Boeing 737-eseket mára Airbus A319 és A320 repülőkre cserélték, az amerikai típus 700-as változatából már csak nyolc van a flottájukban, melyeket 2011-ben nyugdíjaznak majd. Folyamatosan vásárolják az új gépeket és 5-7 év után eladják a régieket, mert a karbantartási költségeiket úgy tartják alacsonyan, hogy mindig fiatal flottával repülnek!
Jelenleg 21 bázisuk van, a 182 madárkával 500 útvonalon, 29 ország 120 repülőterére szállítják az utasokat.