Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Qatar QSUITE – iroda tízezer méter magasan

2018. március 04. - frequentflyer

Ahogyan a Qatar Airways új A350-eséről írtam, elhatároztam, hogy megmutatom nektek, mit jelent a friss és innovatív szemlélet a repülés prémium piacain. Mert ezt testesíti meg az új Qatar Suite – amely tulajdonképpen egy olyan biznisz osztály, amely nem sokban különbözik a first-től. És nagyon okos. Így néznek ki a biznisz osztály privát kis fülkéi. qatar_suite_fulke.jpg

Egy átlagos biz jegy 2000-4000 euró Ázsiába vagy az USA felé, egy first ennek is a duplája. First nincsen minden légitársaságnál, de ahol van, ott sincs minden járaton: csak azokon az útvonalakon üzemeltetik, ahol van rá fizetőképes kereslet, tehát elég sok milliárdos közlekedik erre, vagy rengeteg bankvezér, komoly multik főnökei utaznak rendszeresen. Ők – közülük is csak a leghatalmasabbak – a tipikus first utasok. És az uralkodók, a sejkek, a legnagyobb celebek, valamint a banánköztársaságok újgazdag oligarchái, akik soha nem dolgoztak meg a százmillióikért, ezért könnyedén és gátlástalanul szórják. 

És van, amikor megtelik a first, van amikor 1-2 ember ül elől – többnyire 4-8 first hely van egy gépen – és van amikor üres. És a Qatar kitalálta azt a bizniszt, amely ad elegendő privát teret és helyet, mintha first lenne, kis fülkék alakíthatók ki benne – annyival kevesebbet tud, mint egy first suite, hogy a fal nem ér a plafonig, csak mellmagasságig. Ha az utas nem igényli a fülkés kialakítást, nyitva hagyja a tolóajtót és ez egy elég fancy business ülés, sok rakodótérrel, extra kényelemmel, ággyá alakítható üléssel. És egy kis sámlival, ahová odaülhet az útitárs beszélgetni, vagy éppen a személyzet. qrsuite_sze_k.jpg

És jöjjön az igazi újdonág, az első fedélzeti franciaágy. Középen négyes blokkok vannak, két ülés menetiránynak háttal, kettő pedig normál módon. A térelválasztókból az egyszemélyes fülke mindegyik ülésből kialakítható, de arra is gondoltak, hogy mi van, ha egy cég négy embere utazik egy fontos tárgyalásra. Ha egy ilyen blokkba ülnek, a térelválasztókból egy asztal alakítható ki, amelynek mindkét oldalán ül két ember, tehát ez egy apró tárgyaló, internettel, monitorokkal, felkészítve arra, hogy kivetíts különböző dolgokat a kollégáknak. Ha mondjuk, négyen utaztok így és éppen egy stratégiáról beszéltek, egyikőtök mobiljában pedig van egy fontos doksi vagy prezi, akkor azt akár NFC-kapcsolattal ki tudod tenni nemcsak a saját monitorodra, hanem a többi háromra is. Tehát a fedélzeten van egy tárgyalód. Ha van egy 12 órás utad, iszonyú sokat jelent, hogy a fedélzeten tudtok dolgozni, akár csoportban is. Ez nem egyszerűen az újszerűsége miatt izgalmas, hanem azért, mert időt spórol az utasnak, hiszen a fedélzeten, út közben le tudják, amit máskor utazás előtt, vagy az után kellene megejteni.

qatarsuite_targyalo.jpgÉs a középső blokkban minden második sorban a párban utazók – ha akarnak – kialakíthatnak maguknak egy franciaágyat is. Oké, nem négy méter széles, de kényelmes. Pároknak ez nagyon klassz, hiszen azért más dolog ugyanúgy alva utazni a bizniszen, mint otthon. Oké, semmi huncutkodás a paplan alatt, de sokan igénylik a párjuk érintését elalvás előtt, s sok embertől hallottam, hogy ezt hiányolja a biznisz kényelméből.

qatar_suite_franciaagya2.jpg

Persze nem utolsó sorban, a légitársaságnak is hasznos ez a dolog, hiszen komoly versenyelőny, olyan extra, amelyre hivatkozva emelheti a biznisz jegyek árait.

qatar_suitre_franciaagy.jpgqatarsuite_convert.jpg

Jelenleg 15 gép van így berendezve: pár Boeing 777-es, a Qatar legújabb Airbus A350-esei közül pár, de ebben a két típusban minden gépre ez a biznisz osztály kerül. A Dremlinerekre olyan ülést alakítanak ki, amely a jelenleginél több privát teret ad, a saját kabin érzését adja, gondolva azokra, akik a legjobban magukkal szeretnek lenni útközben.

qatarsuite12d.jpg A Qatar biz szolgáltatása egyébként a világ egyik legjobbja. Hasonló berendezést a Mercedes-Benz mérnökei álmodtak meg az Emirates legújabb triplahetesére, annak az a lényege, hogy középen is biztosítja a saját kabin élményét, még ablak is van rajta, pontosabban egy ablak kialakítású nagy felbontású kijelző, amelyre kivetítik azt a látványt, amit az ablak mellett ülők látnak. Az sem gyenge.

Visszatérve a Qatar Qsuite-ra, nem nagyon tudom, mi pluszt tudnának még adni a bizniszen. Akbar al Baker is úgy érzi, kimaxolták a minőségi utazás élményét ezzel a termékkel.

qatar_suite_agyveg.jpgVolt viszont pár erős mondata, amire érdemes figyelni: 

- Érdeklődnek szuperszónikus repülés iránt, és amint lesz olyan gyártó, amely költséghatékony megoldást kínál, az első vevői lesznek.

- Akik a Qatar-blokád miatt féltik a légitársaságot, azoknak is üzent, sőt, a blokádot hirdető államoknak is. E szerint az őket érintő légtérzár okoz ugyan költségnövekedést, de a blokádot hirdetők nem értek el semmilyen eredményt ezzel a politikai intézkedéssel, a bevételeik továbbra is jók, továbbra is nővekedni fognak és nagyon sok repülőgépet vesznek a jövőben is, hogy fiatalon tartsák a flottájukat, melynek átlagéletkora jelenleg nem éri el az öt évet.

qrsuiteqatar.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr5613714252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása