Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Ingyenes lapok digitális formátumban a KLM fedélzetén!

Több mázsa papír fölösleges megreptetése lehetséges a KLM Media appjával

2016. november 15. - frequentflyer

apptrigger1-796x438.jpgA papír tudja igazán megmérgezni a repülést. Meglepő tényállítás? Pedig nem is? Ugye Te is ültél már a gépen úgy, hogy a melletted ülő úgy próbálta olvasni a Herald Tribune-t, hogy minden lapozásnál Neked kellett félrehajolnod a balesetek megelőzése érdekében, ráadásul, Te is olvashattad a szomszéd újságját, csak éppen ő döntötte el, mikor fejezed be a cikket.

Aztán ott egy másik szempont is: milyen nehéz a kézipoggyász? Pár éve én is úgy készültem fel egy interkontinentális útra, hogy Budapesten megvettem egy sor magyar újságot, aztán Amszterdamban egy jó pár külföldi magazint és napilapot, minek következtében az eredetileg sem könnyű kézipoggyászom nehezebb lett két-három kilóval, s mire a nagygépnél vártam a beszállításra, már izzadni kezdtem, csak mert tartani kellett a poggyászt. Gondolj bele, mi minden van manapság egy átlagos utazónál: laptop + töltő, telefon + töltő + powerbank, fényképezőgép és tartozékai, egy-két könyv, s akkor ehhez jönnek az újságok.

Na ezt a megoldást hidalják át az olyan okos alkalmazások, mint a KLM Media App. Más légitársaságoknak is van hasonló, az európaiak közül például a Lufthansának is. A lényeg az, hogy a légitársaság ingyenes újságokat kínál Neked, amit Te 30 órával a járatodat megelőzően, vagy közvetlenül az indulás előtt, letölthetsz wifi-n. Vagy akár a fedélzeti wifin, ha van. A választék attól függ, hogy milyen szintű tagságod van a Flying Blue törzsutasrendszerben és milyen osztályra szól a jegyed. Te pedig digitálisan olvashatod ezentúl a Financial Times-t a mobilodon vagy épp a tableteden, ráadásul még fizetned sem kell értük. Ez a választék: Holland Herald (KLM fedélzeti magazin), Air France Magazine Financieel Dagblad, Telegraaf, Trouw, Volkskrant, Le Monde, International New York Times USA Today, Financial Times, Wallstreet Journal, Die Welt, El Pais, China News Weekly,China Times. Ugye ismerős a kép: ez special a Korean Air fedélzetén készült.ke_pernyo_foto_2016-11-14_9_58_25.png

A helyzet az, hogy a légitársaságok még mindig több tucat kiló, hosszú távú járatok esetén több mázsa újságot visznek magukkal minden egyes járatra, amelyet kiosztanak az utasoknak. Ezek az újságok sok esetben a gépen is maradnak leszállás után, tehát néhány száz kilóval csak azért nehezebb a repülő, hogy az utasok szórakozhassanak. S ebbe még nem számoltuk bele azokat az újságokat, amelyeket az utasok maguk visznek a fedélzetre. Egy 300 személyes Boeing 777-es esetében az utasok újságjai simán nyomhatnak fél tonnát is. Plusz a fedélzeti magazinok. Plusz a könyvek. Elég durva, de sok-sok tonna kerozint éget el a légiiipar teljesen fölöslegesen csak azért, mert olvasunk a a fedélzeten. A gépekről óriási mennyiségű összegyűrt újságot takarítanak le érkezés után: bárhogy kerestem ilyen fotókat, nem találtam, pedig jó pár sokkolóan jó képet láttam már. Legközelebb, ha repülők, lefotózom, de nyugodtan küldj be Te is, a facebook-oldalunk segítségével.800_ipad-01.jpg

Van egy olyan szabály, hogy ha egy százalékkal csökkented a gép súlyát, akkor 0,75 százalékkal csökkented az elégetett üzemanyag mennyiségét, így a széndioxid kibocsátását is. Ha tehát csak az utasok fele papír helyett tableten viszi magával az újságokat, s a bizniszen is így osztják ki a lapok legalább felét, akkor nem csak 5-30 euró közeli összeget lehet megspórolni az utasnak vagy a légitársaságnak, de pár száz kiló kerozin teljesen fölösleges elégetését is el lehet kerülni. S hogy mi mindennek csökkenthető még a széndioxid-kibocsátás, két tonna súly- és üzemanyag-csökkentéssel járatonként? Nézd meg ebben a videóban.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr4511959687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása