Az első félévben akkorát robbant a Turkish Airlines profitja, hogy nacsak: 164 millió török líra, azaz mintegy 21 milliárd forint lett a nyereség, 18 milliós utasszám mellett, azaz, a törökök minden egyes elszállított utason több, mint egy ezrest kerestek. Ez nagyon is, hogy jó eredmény, kivált a légiközlekedés ilyen vérzivataros időszakában, mint amilyet élünk!
Az első félévben akkorát robbant a Turkish Airlines profitja, hogy nacsak: 164 millió török líra, azaz mintegy 21 milliárd forint lett a nyereség, 18 milliós utasszám mellett, azaz, a törökök minden egyes elszállított utason több, mint egy ezrest kerestek. Ez nagyon is, hogy jó eredmény, kivált a légiközlekedés ilyen vérzivataros időszakában, mint amilyet élünk!
Földvári András, a THY (Turk Hava Yollari - korábban így törökül használták a nevét a nemzetközi piacokon is) marketing menedzsere elmondta: kiemelkedően erős volt az első két negyedév, noha a szezonális hatások miatt az első negyedév pénzügyileg mínuszos volt, április és június között üzemi szinten termeltek 271 millió líra üzemi nyereséget, így csak kijött a fentebb említett mérleg szerinti profit. Európában manapság kevés a nyereséges légitársaság, az összes nagy konszern költségcsökkentési programokkal kínlódik, szenvednek a magas költségek és a drága kerozin miatt. Eljutottunk oda, hogy egy Frankfurt New York útvonalon, ha Boeing 747-400-assal üzemeltetik, a teljes költségszint több, mint ötven százalékát teszi ki az üzemanyag.
A törököknél is drága az üzemanyag, az szent, s az is igaz, hogy földrajzilag európai légitársaságként kell rájuk tekinteni, de nem uniósak. Náluk viszont a munkaerő ára alacsonyabb szinten van, s bár vannak szakszervezetek, lényegesen könnyebb érvényesíteni a cégvezetés akaratát. Nem utolsó sorban azonban, rendkívül jó szolgáltatást kínálnak, remek áron, s oly mértékben tele van a business osztály az interkontinentális útvonalaikon, hogy nem csoda, ha jó a nyereség. Egyébként a légitársaság jó fej, a tapasztalataim szerint. ezt bizonyítja ez a safety videó is:
Hamarosan olvashattok itt például egy beszámolót, milyen Peking és Isztambul között utazni egy Turkish Boeing 777-esen, s előre el kell árulnom, bizony nem rossz. Sőt! Visszatérve az eredményeikre, harminchat százalékkal, több mint harmadával tudták növelni az árbevételt, 6,7 milliárd török lírára (ez 837 milliárd forint), miközben az utasszám 18 millióra emelkedett. Az ASK (rendelkezésre álló üléskilométer - vagyis a kapacitás egyik komplex mérőszáma) 19 százalékkal emelkedett, míg az utaskilométerből származó bevétel 24 százalékkal, ami azt jelenti, hogy az átlagos árszintet is növelni tudták, igaz, átlagos jegyárbevételt (Yield) egyelőre nem közöltek. A load factor viszont 75,2 százalékra emelkedett, ami iparági összehasonlításban átlagosnak mondható, a fapadoknál alacsonyabb, a nagy szereplők mind ennyivel dolgoznak. Tekintve azonban, hogy a Turkish economy árai elég moderáltak itthon (kivéve ha BUD -IST között point to point repülsz), azt jelenti, hogy a prémium szolgáltatásokon keresnek nagyot.
Mindeközben zajlanak az új Atatürk terminál kivitelezési munkái, amely a csillagok mai állása szerint 2016-tól áll az utasok rendelkezésére. Addig az átszálló-repterükön az állapotok a legzsúfoltabb időszakokban kaotikusak lesznek kissé, ez tagadhatatlan. Cserébe az átlagnál nagyobb lábhely és elég jó fedélzeti service vár, ráadásul igen széles útvonalkínálat, s sok gépen ingyenes wifi ez év végéig.
Idén eddig nyolc új nemzetközi útvonalat nyitottak, legutóbb a szerdán indult új Dzsibuti járat indult, a fedélzeti magazin járattérképén a code-share nélkül 201 pöttyöt számolhatunk meg. tavaly 19 új gépet helyeztek üzembe. A teljes flotta így 151 Aibus A319, 320, 321 és B737-400,700, 800 és 900ER, 37 szélestörzsű (A330, A340 és B777) és négy A310F gépből áll, valamint kettő A330 cargo is repül a flottában.