A British Airways a Rolls-Royce Trent900 hajtóműveit rendelte a jövő tavasszal megérkező első Airbus A380 szuperjumbóihoz, s a Boeing 787 Dreamliner gépeit is Rolls Ternt1000-ekkel üzemelteti majd. Csak a hajtómű-megrendelés értéke eléri az ötmilliárd dollárt – végülis 61 szélestörzsű repülőhöz rendeltek motorokat. Vagyis a briteket nem riasztotta el a tavaly novemberi Qantas malőr, sőt azáltal, hogy a hajtóművek első komoly hibája kiderült, s az összes trent átesett egy alapos check-folyamaton, még akár erősödhetett is a bizalom a Rolls-Royce gyárt új generációs hajtóműveiben. Persze sokkal valószínűbb, hogy még Willie Walsh BA-vezér sem mert amerikai GE motort rendelni a Rolls ellenében...
A British Airways a Rolls-Royce Trent900 hajtóműveit rendelte a jövő tavasszal megérkező első Airbus A380 szuperjumbóihoz, s a Boeing 787 Dreamliner gépeit is Rolls Ternt1000-ekkel üzemelteti majd. Csak a hajtómű-megrendelés értéke eléri az ötmilliárd dollárt – végülis 61 szélestörzsű repülőhöz rendeltek motorokat. Vagyis a briteket nem riasztotta el a tavaly novemberi Qantas malőr, sőt azáltal, hogy a hajtóművek első komoly hibája kiderült, s az összes trent átesett egy alapos check-folyamaton, még akár erősödhetett is a bizalom a Rolls-Royce gyárt új generációs hajtóműveiben. Persze sokkal valószínűbb, hogy még Willie Walsh BA-vezér sem mert amerikai GE motort rendelni a Rolls ellenében...
A British Airways egyike annak a kilenc légitársaságnak, amelyik a Trent 900 hajtóművet választotta Airbus A380 gépeihez. Az eredetileg 2007 szeptemberében bejelentett megrendelés az összes opció lehívásával listaáron 5 milliárd dollár, ez 12 darab A380-as gép Trent 900 hajtóműveire vonatkozik (hét további opcióval), valamint azokra a Trent 1000 hajtóművekre, amelyek a megrendelt 24 Boeing 787 Dreamlinerhez szükséges, 18 opcióval. A szerződés hosszú távú karbantartási megállapodást is magában foglal. Az A380-as gépekből az elsőt2012 tavaszán veszi át a BA, hogy a londoni olimpiai játékokra már probléma-mentesen beálljanak a 2012-es nyári mentrendbe. A teljes flotta pedig 2016-ra érkezik meg a Heathrow-ra. A Boeing 787 Dreamliner első üzemeltetője, a japán All Nippon Airlines (ANA) szintén a Trent 1000-et választotta. A Trent 1000 hajtómű már több mint 2 ezer próbarepülési üzemórát teljesített.