STILLPROUD: 66 font kedvezmény a British Airways jegyekre

2018. július 13. 11:31 - frequentflyer

Ilyen, amikor a britek büszkék a futballista fiaikra

STILLPROUD - ezt a kedvezménykód 66 font, mintegy 24 ezer forint kedvezményt ér neked egy British Airways longhaul jegy vásárlásakor, július 14.-ig, ha

- executive club tag vagy, vagy regisztrálsz itt 

- Londonból induló járatra érvényesíted a kedvezményt. 

Vagyis, a BUD - LON jegyet külön kell megvenned. Utazni jövő júniusig lehet, a jegynek 300 fontnál drágábbnak kell lennie, és semmilyen codeshare járatra nem érvényes, vagyis, minden a foglalásban lévő járatnak British Airways géppel kell repülnie. 

komment

Szauna, wellnesz, koktélbár - új Air France lounge nyílt Párizs CDG-n

2018. július 13. 11:08 - frequentflyer

Július 14.-én 14% kedvezményt ad az AF az online foglalásokra

varo_nyito.jpgSzaunával, wellnesz-részleggel, fullos gyerektérrel, exkluzív koktélbárral és gourmet étteremmel kényezteti prémium utasait az Air France a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren (CDG).  A párizsi repülőtér fejlesztéséről két évvel ezelőtt írtam és örömmel tölt el, hogy nem hagyták abba a munkát, sőt! Egyre többet fejleszt a repülőtér üzemeltetője, közösen az Air France-szal, s ez nagyon komoly változásokat hoz a repülőtéren, amelyik az EU egyik legfontosabb légiközlekedési csomópontja. És amely az egyik legrégibb is, ilyenformán tehát van honnan indulni a modernizációs programnak, amely, mint most látható, kiválóan halad.

Az új, több mint 3000 négyzetméteres váróban a 2E terminál - innen indul a legtöbb hosszútávú Air France járat - L részlegében és egészen elképesztő menő lett. Már alig várom, hogy decemberben kipróbáljam magam is! Ugye a váróba az Air France / KLM Flying Blue, Sky Team légitársaságok arany és platina törzsutasai ingyen léphetnek be akkor is, ha turista osztályon utaznak, a belépés a business és first utasoknak ingyenes akkor is, ha nem törzsutasok és ha valaki az AF premium economy jeggyel utazik, befizetheti magát cirka 25 euró ellenében. 

Az exkluzív váróban 550 négyzetméteren alakítottak ki wellness részleget, ahol az utasok kényelmesen lazíthatnak a nyugágyakon, egészséges, méregtelenítő ételeket és italokat fogyaszthatnak, valamint igénybe vehetik a privát szaunákat és a luxus masszázs zuhanyzókat is.

spa_clarins_salon_business_l_air_france.jpg

Kialakítottak egy „Le Petit Salon” részleget is, ahol a nyugalom érdekében tilos a mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök használata. Gyanítom ez a rész lesz a legkevésbé elfoglalt. Nem úgy a gyermekrészé, amelyre komoly hangsúlyt fektetett az Air France, mert egyre több szülő utazik gyerekkel business-en. Az exkluzív váró 4-12 éves gyerekeknek fenntartott játszó szobájában a gyerekeknek tévék, tabletek, Sony Playstationok,  érintőképernyős játékasztalok foci és wifi gondoskodik a fiatalok szórakoztatásáról. gyerekva_ro.jpg

A LeBalcon részben kialakítottak egy igazi franciás koktélbárt. A híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezte részben az íves, tükörbetétes plafonjától már alkohol nélkül is elvarázsolódik az ember, de minden este 7 órától 9 óráig a párizsi Hotel Lancaster vezető bartendere kreálta koktélokat kevernek az utasoknak, méghozzá olyanokat, amelyeket kizárólag az Air France számára kreált a bartender. 

koktelbar.jpg
Az Air France januárban mutatta be új, több mint 3000 négyzetméteres és 540 ülőhelyes Business Lounge-ját a párizsi Charles de Gaulle reptéren. A várótermet úgy alakították ki, hogy ott az utasok maximálisan kikapcsolódhassanak: a hatalmas wellness részlegtől kezdve a gyerekek játszószobáján át az exkluzív koktél- és ételkínálatig mindent megtalálhatnak benne azok, akik a repülés előtti időt kényelemben szeretnék eltölteni. Az új üzleti váróban eddig több mint 200 ezer ember fordult meg.

Az Air France új Business Lounge-ját úgy alakította ki, hogy az ötvözze a barátságos kényelmet az eleganciával. A váró központi részén található a gyönyörű „Le Balcon” rész, amelyet a híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezett, és amelynek íves, tükörbetétes plafonjától az ember már a várakozás közben a fellegekben érezheti magát.balcon.jpg
A koktélválasztékban ott vannak a következők: 


· Un air de Paris: koktélkülönlegesség, amely a pezsgőt ötvözi narancslikőrrel, konyakkal és néhány csepp citrommal


A hónap „Úticél” koktélja, amelyet az Air France egy legendás desztinációja inspirált és természetesen van jó pár alkoholmentes mocktail, amely Franciaország ikonikus hozzávalóit tartalmazza. A koktélínyencségek mellett egyedi finomságokat találhatnak az utasok a bár „Gourmet Table” részén.

gourmet.jpg

JÚLIUS 14.-e alkalmából 14% kedvezményt kapsz az Air France-tól, ha a www.airfrance.com-on foglalsz hozzú távú repjegyet a következő kóddal: 14JULY730  (Csak akkor tudod kihasználni a kódot, ha magyarra állítod be az AF oldalt.

Budapestről kell indulnod, a járatot az Air France vagy a KLM kell, hogy üzemeltesse, csak turista osztályú jegyre érvényes a kedvezmény, illetve az illetékek és pótdíjak nélküli nettó árnak el kell érnie a 47.800 forintot. A kedvezményt az első kétszáz utas kapja meg, július 16-ig lehet foglalni, a jegyet pedig 2019.március 31.-ig kell leutazni. 

komment

Emberségből jeles: a JetBlue crew oxigénmaszkkal mentette meg Darcy életét

2018. július 10. 20:59 - frequentflyer

Figyelj oda, ha négylábúval utazol!

Elfogult, érzelmekkel teli poszt következik, mert kutyás vagyok, a legrosszabb fajtából. Rettentően felbőszít, ha rosszul bánnak a kis barátainkkal, és nagyon meghat, amikor rajtuk segítenek.

36630530_2110730212500688_4061643511177412608_n.jpg

Ő Darcy, akit a Jetblue utaskísérője mentett meg azzal, hogy eszébe jutott: a repülő oxigénpalackja jelentheti neki az életet. Nem biztos, hogy szabályosan járt el a crew, de ember volt a talpán. Jó lelkű ember. Az eset a JetBlue egyik járatán történt, két rátermett utaskísérő ezúttal egy négylábú utason segített. Maszkkal mentették meg egy kis francia bulldog életét. A sztorit elolvashatod eredetiben a face-n, ha nem olvastad volna valamelyik bulvárlapban, leírom röviden. 

Egy házaspár floridából tartott haza, három kutyussal, mint ahogy azt teszik immár húsz éve, amikor szezon végén átköltöznek Massachusetts-béli másik otthonukba. Nem flancolásból utaznak a kutyusokkal, vagy mert jobb dolgunk sincs, hanem mert, mint azt sok amerikai teszi, évente kétszer cuccolnak a téli lakból a nyári lakba és fordítva. Eddig nem volt bajuk az ebtársulattal, de a minap a repülőn a férj észrevette, hogy Darcy, a három éves francia bulldog kislány nagyon tolja ki a konténerből magát, zihál, meleg a teste - szóval látták rajta, hogy nincs jól. 

Darcy nemhogy kutyául érezte magát, az nem is kifejezés, hamar kiderült, hogy nagy a baj. A gazdái kivették a hordozóból, de mivel semmivel nem lett jobb, már-már ők is pánikba estek. Látták, hogy kékül a kutyus, a nyálkahártyáin tisztán látszott, hogy oxigénhiányos állapotba került. És itt jött az utaskísérők embersége. 

Először még udvariasan figyelmeztették a párt, hogy a légitársaság szabályai szerint a kutyusnak a hordozóban a helye. De amikor kiderült, hogy Darcy cudarul van, előbb jeget hoztak neki, hogy megpróbálják lehűteni a testét, majd jött a másik crew, egy oxygénpalackkal és a maszkkal, annyit mondott, hogy: "Azt hiszem, ez segíteni fog". A gazdi a pánikba esett, levegőért és életéért küzdő kutyus orrára tette a maszkot, kinyitották az oxigént és néhány pillanat múlva az eb elkezdett reagálni a külvilágra. Pár perccel később pedig már a maszkot sem igényelte. Ahogy levegője lett, már megnyugtatta a gazdája érintése. Emlékezetes nap volt ez mindannyiuknak. Szegény francia bulldog amúgy sokszor a földön sem tud jól lélegezni a rövid orra miatt, hát még amikor ideges, meg amúgy is kevesebb az oxygén a levegőben a túlnyomás miatt.36747081_2110730252500684_5487136959082004480_n.jpg

Renaud Spencer és Diane Asher utaskísérők jelesre vizsgáztak emberségből. Darcy gazdái azt írták a légitársaságnak, hogy eddig is szerették a JetBlue-t a fedélzeti tévé, a jó lábhely és a korrekt fedélzeti színvonal miatt, ami megkönnyíti az utazásukat, de ahogy mondták, most eggyel több okuk van arra, hogy köszönetet mondjanak. A JetBlue pedig azt üzente a világnak, hogy 

minden utasunk élete és biztonsága kiemelten fontos számunkra. Függetlenül attól, hogy kettő vagy négy lába van

Hiper jó fej társaság. Tudom, hogy sok amerikai pont ennyire viszolyog a sztoritól, hogy kutyán használtak egy ember maszkot, és azt is tudom, hogy ez a maszk nem filléres dolog. DE olyan jó, hogy egyik sem volt szempont akkor, amikor cselekedni kellett!  

Hozzá kell azonban tenni, hogy annak aki kutyussal utazik a fedélzeten, roppant felkészültnek kell lenni. Ők a négy lábukkal és a kutya lelkükkel sosem fogják tudni, mi az a repülés. Sok hiperokos van köztük, aki megtanulja, hogy nem kell félnie, hozzászokik, rutin számára a repülés. De a gazdának nem lehet rutin! Mert nem tudod, hogy a kutyádnak mikor van rossz napja, vagy egy apró betegsége, amikor nem érzi komfortosan magát és a repülés már kibillenti az egyensúlyából. Ha rendszeresen repülsz a blökivel, konzultálj az állatorvossal és legyetek közösen felkészültek a repülőútra, kutya-egészségügyi értelemben is.

Ha tetszett ez az írás, kövess a Facebookon itt. Csak egy like és egy követés, és máris nem maradsz le a többi jó repülős sztoriról sem!

36807369_2110730259167350_9087014723651633152_n.jpg

komment
Címkék: kutya darcy jetblue

LOT: Budapest - London City (LCY) reggel és este február 19.-től

2018. június 21. 16:32 - frequentflyer

Most már biztos, hogy a LOT beleszeretett Budapestbe

A LOT Lengyel légitársaság tovább bővíti járatait Budapestről és járatot indít London legközpontibb repülőterére, a városközponttól mindössze 9,6 kilométerre fekvő, és közvetlen metró-kapcsolattal rendelkező London City repülőtérre. A legtöbb napon napi két járattal, reggel és este repül a LOT, fantasztikus menetrenddel. Reggel hétkor indul Pestről a repülő reggel, majd negyed hatkor pedig délután. Visszafelé Londonból délelőtt negyed tízkor, száll fel és 12.45-kor landol Budapesten. Este 19.30-kor száll fel LCY-ből és 23.00-kor landol Budapesten. 

Mivel a LOT 15 perccel indulás előtt zárja a kapukat, London központjából egy hat órás indulással kényelmesen el lehet érni az esti gépet. Ez üzletembereknek és turistáknak is ideális, hiszen nem kell másfél-két vagy akár három órát utazni a nagy repterekre, fél óra alatt kiér az ember. Már csak a jegyár a kérdés.

aerial_view_of_london_city_airport_2007.jpgA London City repülőtéren érvényes zajvédelmi előírások, a futópálya hossza és egyéb helyi repülési sajátosságok miatt - úgyis, mint a viszonylag meredek, 5.5 fokos megközelítési szög - a fapadosok által használt Boeing 737 és Airbus A320 gépcsalád szóba sem jöhet ezen a repülőtéren, ezért a LOT is vadonatúj Embraer E-190 gépeket vásárol a járatok teljesítéséhez. Varsóból is repülnek Cityre, ezt a múlt héten jelentették be. A gépeken 106 utast tud szállítani a légitársaság. Ami mondjuk azt vetíti előre, hogy nem 26.000 forint lesz egy jegy....

De az sem szállhat el, hiszen jelenleg 16 repülő közlekedik London és Budapest között. Naponta 4 a Heathrow-ra, 4 a LUTON-ra, 3 a Stanstedre, 1 vagy 2 a Gatwickre és még a Southend on Sea (SEN) járatot is bele kell számolnunk. - A LOT az augusztus elsején nyíló új B-utasmólóról fog indulni, amely a Schengenen kívüli járatokat szolgálja majd ki - csinált kedvet a járathoz Kam Jandu, a Budapest Airport vezérigazgató-helyettese. Rafal Milczarski LOT-vezér pedig azt emelte ki, hogy az üzleti élet szereplőinek lesz kiváló lehetőség ez a járat.NEm utolsó sorban pedig azt, hogy milyen jó és kooperatív az együttműködés a Budapest Airport és a LOT lengyel légitársaság között. 

Emlékezetes, hogy a LOT heti négy New York-i és heti kettő Chicago-i járatot üzemeltet Budapestről Boeing 787-8 Dreamlinerekkel. A járatok nagyon jól mennek - mondta az Egek Ura Blognak nem is olyan rég a LOT vezérigazgatója, Rafal Milczarski.

Előrelépés, amely Magyarország gazdasági erejét és versenyképességét jelentős mértékben növelni tudja - így minősítette a járat bejelentését Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. Az a tény, hogy Nagy-Britannia hamarosan elhagyja az Európai Uniót, jelentős mértékben befolyásolja az EU versenyképességét, de mindent el kell követni, hogy az Egyesült Királyság és Magyarország gazdasági kapcsolatai a lehető legintenzívebbek maradjanak. A versenyképességi szempontok között az eddigieknél is nagyobb jelentőségű az összeköttetések száma és minősége - méltatta a LOT szerepét Szijjártó miniszter.

NEm tudtam nem meghallani a sajtótájékoztatón Szijjártó miniszter azon mondatát, miszerint a LOT járatai segítenek ledolgozni az ország azon hátrányát, hogy már egy ideje nincs saját nemzeti légitársasága. Ez már csak azért is pikáns, mert Váradi József, a Wizzair vezérigazgatója, legutóbb 2017 május 5.-én, pont Szijjártó Péter társaságában jelentette ki sokadjára már, hogy a Wizz Air Magyarország de facto nemzeti légitársasága.   Uraim, majd lejátszhatják ezt a mérkőzést később... :)

15618276432_8c4a19b271_z.jpg

komment

LOT-vezér: jöhet a második Dreamliner!

2018. június 05. 07:09 - frequentflyer

milczarski_dreamliner.jpgAlig indult el a LOT New York-i és Chicagoi járata, máris új célállomásokban gondolkodik a lengyel légitársaság, amelynek szolgáltatásairól itt olvashatsz bővebben. Rafal Milczarski, a LOT-vezére (a képen a Gazeta.pl fotóján látható egy Dreamliner fedélzetén) a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) Sydneyben megrendezett éves találkozóján beszélt magyar újságíróknak arról, hogy gondolkodnak újabb célállomásokban. Konkrétumot nem mondott, mindössze annyit, hogy keleti irányban is érdemes gondolkodni. Azért nem zárkóznak el egy esetleges új járattól, mert Chicago és New York is jobban megy a várakozásoknál – igaz ugyan az is, hogy az értékesítés legnagyobb része beutazó, azaz

a legtöbb jegyet Amerikában vásárolják a LOT-tól Budapestre.

Ez persze nem baj, Milczarski szerint Budapest nagyon izgalmas úticél, amire lehet járatot építeni.
Ettől még fel kellett tennem neki a kérdést, miszerint, mivel fogják üzemeltetni az újabb hosszú távú járatot, ha lesz? Hiszen a heti 4 New York és 2 Chicago teljesen leköti a Dreamliner kapacitását, tehát, ha lesz egy új járat, azt már azzal az egy géppel, amit Budapestre telepítettek, nem lehet megcsinálni.

- Ha kell egy másik Dreamliner, akkor lesz! Ha nyereséget tudunk vele termelni, semmi akadálya, hogy Budapestre kerüljön – mondta erre a felvetésre Milczarski.

A vezér egyébként nemcsak az amerikai járatok teljesítményével elégedett, hanem a Budapest Airport támogatásával és a pesti operációval is. Semmilyen probléma nincs a Dreamliner budapesti üzemeltetésével, ami most inkább gondot okoz, az a hajtómű-ügy, amely minden olyan légitársaságot érint, amely a Rolls Royce Trent-1000 hajtóművekkel rendelte meg a repülőt.

Milczarski továbbra is napirenden tartja a magyar üzemeltetési engedély megszerzését, hogy szükség esetén a LOT magyar zászló alatt is repülhessen. Például erre van szükség, ha olyan országba indítanának járatot Budapestről, ahol a repülési jog kétoldalú légügyi egyezményen alapul.

A LOT szándéknyilatkozatot írt alá az El Al izraeli légitársasággal arról, hogy codeshare-együttműködésre lépnek, azaz közösen értékesítenek jegyeket egymás járataira, bizonyos úticélok esetében, és a járatokra felkerül a LOT és az EL Al kódja is. De az EL AL szerződés ennél szorosabb együttműködést is lehetővé tesz, amelyről egyelőre nem nyilatkoztak a felek.lot_elal.jpg

komment

OneWorld: a Fiji Airways-szel bővül a hálózat

2018. június 05. 03:39 - frequentflyer

ke_pernyo_foto_2018-06-05_3_34_07.pngAusztráliában, ahol a légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA éves konferenciáját tartják éppen, fontos hír, hogy a OneWorld légiszövetséghez hamarosan csatlakozik a Fiji Airways, amely nem túl nagy, évente 1.6 millió utast szállít, de összeköti Ausztráliát a szigetekkel, és üzemeltet hosszú távú járatokat is az USA felé. Van nekik 4 Airbus A330-asuk és 5 Boeing 737-esük, valamint pár ATR-ük. Egyelőre nem lesznek teljes jogú tagok, a OneWorld nemrég talált ki új kategóriát, a OneWorld Connect-et, s ebbe a státuszba kerül a Fiji Airways. De nyilván a vége az lesz a dolognak, hogy teljes jogú tagok lesznek.

Arrafelé ez azért fontos hír, mert a Qantas is a OneWorld tagja, és már ebben a connect státuszban is minden Qantas törzsutas élvezheti a megszokott előnyöket a Fiji hálózatában, úgy, mint a plusz csomagot, a lounge használatot, a pontgyűjtést és felhasználást stb. Ezt persze a magyar utasok is igénybe vehetik, ha a Fiji-szigetek felé tmadna kedvük utazni - az American, British törzsutasok is beválthatják náluk a pontjaikat. fiji-airways.jpg

komment

Digitális élmény és egységes funkciók a Star Alliance hálózatában

2018. június 04. 03:16 - frequentflyer

wp-content-uploads-2014-02-logo_star_alliance.pngOlyan digitális alaprendszert fejlesztett ki a Star Alliance, amelynek segítségével az utasok akkor is egy alkalmazásból megoldhatnak minden lényegeset, ha több Star Alliance légitársaság járatával jutnak el az úticélukra - erről Jeffrey Goh, a Star Alliance vezérigazgatója beszélt a légiközlekedési iparág legnagyobb konferenciáján, Sydney-ben. Az egész világot lefedő légiszövetség vezetői már régebben detektálták a hiányosságot, hogy miközben az egész világra kínálnak csatlakozásokat a Star Alliance hálózatnak köszönhetően, milyen bosszantó hiányosságokkal szembesül az utas, ha több légitársaság járatára szól a jegye és kezelni szeretné a foglalását. Jövőre a Star Alliance légitársaságokkal utazók sokkal könnyebben intézhetik a járatukkal kapcsolatos praktikus dolgokat, egyetlen mobil app-ból. 

star-alliance_jeffrey-goh.png

Ha például elutazunk egy maláj városba úgy, hogy Lufthansával megyünk Szingapúrig, onnan pedig Singapore Airlines-szal tovább, az utolsó járaton csak úgy tudunk ülést foglalni, ha felmegyünk a Singapore honlapjára, beütjük a Singapore járatra érvényes foglalási kódunkat - amely még mindig sok esetben más, mint a Lufthansa-kódunk, de ha szerencsénk van, lehet ugyanaz - és így választjuk ki, melyik széken szeretnénk ülni. 

A Star Alliance újításának köszönhetően a jövőben annak a légitársaságnak az alkalmazásából elérhetünk minden ilyen funkciót, amelyiknél vettük a jegyünket. Az interline seat selection funkcióhoz nem a légitársaságok fejlesztettek új informatikai rendszereket, hanem a Star Alliance megoldását integrálják minden légitársaság belső rendszerébe. Tehát mindegy, hány csatlakozás van a jegyünkben, minden szegmensre elérhető lesz az ülésválasztás funkció, amelyet Star Alliance légitársaság üzemeltet. 

Ami talán még ennél is jobb, hogy a csomagkövetés is elérhetővé válik ezen az elven. Vagyis, a mobilos app-ban minden járatnál látni fogjuk, hogy a feladott csomagunkat mikor tették be a repülőbe, vagy, ha nem történt meg, akkor már a leszállás után látni fogjuk, hol akadt el a csomagunk. Ez, ha a csomaggal minden rendben, megnyugtató az utasnak. Ha mégis van valami gikszer, akkor viszont gyorsít az ügyintézésen. Nem kell hosszasan várni a szalagnál, reménykedni, hogy megjön-e a bőrönd, vagy nem, hanem az app adatai alapján egyenesen mehetünk a csomagreklamációs pulthoz intézni a kézbesítést. Alsóhangon fél óra spórolást jelent ez az utasnak. Persze nyugtalan pillanatokat is akkor, ha már útközben tudom, hogy a csomagom késni fog. 

A Star Alliance a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektet a digitalizációra. Jeffrey Goh szerint a cél, hogy minden légitársaságnál teljesen digitalizálják a törzsutas-mérföldek beváltását, hogy ne kelljen call centereket hívogatni a mérföldek beváltásakor, és imádkozni, hogy legyen törzsutaspontokból megvehető hely. (reward seats, vagy reward class). Sok légitársaságnál már egész jól működik ez online, de a Star Alliance célja, hogy az egész hálózatban,minden légitársaságnál elérhető legyen ez a funkció. A vezér szerint ez növeli az utasok lojalitását. Szerintem pedig az növelné igazán a lojalitást, hogyha nagyobb számban lennének reward helyek, mert lényegében nonszensz, hogy egy komolyabb út esetében akár egy évre előre kell gondolkodnia annak, aki fel szeretné használni a pontjait. Ez persze minden légiszövetségre igaz, hogy a pontokért felkínált helyek száma elég gyér.

komment

Verseny a'la Lufthansa: USA-Kanada PROMO és 10.000 FT-os kupon!

2018. június 01. 18:57 - frequentflyer

ke_pernyo_foto_2018-06-01_18_57_18.png

Beindultak Pestről a közvetlen járatok Észak-amerikába, s lám, azonnal élesedett a verseny is: a Lufthansa elég jó árakkal és egy speciális promócióval jelentkezett, amelynek során 23 USA és kanadai célállomást népszerűsítenek, és minden jegyből adnak 10.000 Forint kedvezményt, ha megoldassz egy elég könnyű rejtvényt a lufthansacsoport.hu oldalon. 

A 23 Lufthansa-célállomás közül legalább hármat kell felismerni a játékosoknak, aki pedig az összes várost felismeri, az kétszeres eséllyel indulhat a játék sorsolásán, melynek fődíja egy két személyre szóló, Észak-Amerikába érvényes Lufthansa-repülőjegy. A játékot a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren június 1-jéig, míg a Cinema Citykben június 15-17 és 22-24 között hoszteszek népszerűsítik. A kampány időszaka alatt továbbá minden résztvevő egy 10 000 forint értékű kedvezménykupont kap, amelyet bármely, akár Európán belüli Lufthansa-repülőjegyre beválthat július 15-ig.

A Lufthansa hetente 283 járatot üzemeltet a két ország 23 célállomására, vagyis átlagosan bő félóránként indul Lufthansa-járat a kontinensre. Olyan városokba is repül a német csoport, ahová a versenytársak közül is kevesen: ilyen például Denver Colorado államban. A magyar utasokat Budapestről naponta hat gép szállítja Frankfurtba és öt Münchenbe, hogy felszálljanak a transzatlanti járatokra. JA és nagyon fontos, hogy Debrecenből is lehet indulni, illetve tetszés szerint kombinálni a debreceni és a budapesti indulást, valamint az érkezést. 

A most indult kampány egyrészt bemutatja, milyen szolgáltatásokat kap az ember a transzatlanti járatokon. Észak-Amerika a legkedveltebb kontinens a Budapestről induló utazóközönség körében: az interkontinentális útvonalak közül az USA-ba és Kanadába repülnek a legtöbben – évente több mint félmilliónyian. - Közülük évek óta a Lufthansa Csoport járatait választják a legtöbben, tavaly 10-ből négy utas a Lufthansa Csoporttal repült - írta a légitársaság minap kiadott sajtóközleménye. És nyilvánvalóan azt szeretnék, hogy a LOT New York-i és Chacago-i járatának, valamint az American Airlines Philadelphiai összeköttetésének elindulása után is megmaradjon ez a statisztika. 


 

komment

Brutál jó Air France p.eco és Biz árak nyárra!

2018. május 10. 10:03 - frequentflyer

A biz árak KLM-re is érvényesek!

Május 17-ig érvényes prémium promót indított az Air France, és ez éppen tényleg nagyon atom promó. (Sokszor a légitársaságok promóként képesek reklámozni azt is, ha éppen megdrágították a jegyeiket, de ez esetben tényleg HOT árakról van szó.) A biznisz class árak az Air France és a KLM járataira is érvényesek, míg a premium economy árak csak az Air France-nál. 

Nézzük a legjobb ajánlatokat:

Foglalni május 17.-ig lehet

Utazni június 26. és augusztus 31. között lehet, augusztus utolsó napjáig az utazást be is kell fejezni!

Város p.eco ár business ár
Bangkok 287.000 394.700 (!!!)
New York 325.300 420.700
Peking 229.300 389.900
Toronto 454.200
Santiago de Chile 481.700 594.300
Singapore 298.400
Ho Chi Min // Ha Noi 276.800//282.600

 

Akit érdekel mit nyújt a KLM biznisz osztály és jár mostanában a repülőtéren, a SkyCourtban, le is tudja tesztelni a KLM biz ülését, amely teljesen vízszintes ággyá alakítható. Így néz ki a SkyCourt-ban a mockup és alatta megnézheted, milyen a kabin egy jumbo felső fedélzetén - azaz az emeletén. A KLM egyik tök jó újítása a bizniszen amúgy, hogy akkor kérheted az ételt az út alatt, amikor Te szeretnéd. Ha még nem vagy éhes a felszállás után, akkor előbb alhatsz is. Ezzel hatékonyan tudod segíteni a testedet, hogy átállj annak az országnak az időzónájára, ahová utazol. Na meg persze az alvással a fedélzeten. 

klm_business.JPG

kl_biz.jpg

Az Air France biznisz utazás kényelméről itt olvashatsz bővebben. Én próbáltam többször, csak annyit mondok: nagyon kényelmes, és ezen az áron most igazán megéri kipróbálni, ha megengedheted magadnak!

Business_Vue_05.jpg

Business_Vue_06.jpg

komment

BUD HUB - azaz mire készül a LOT a Budapest Airporton?

2018. május 03. 07:42 - frequentflyer

Tavaly július másodikán a magyar sajtóban először írtam arról, hogy a lengyel légitársaság menetrend szerinti, közvetlen járatot indít New York-ba Boeing 787-8 Dreamliner repülőgépeivel. Ez a járat ma indul, 11.50-kor száll fel New York JFK repülőtere felé, ezzel pedig majdnem napra pontosan hat év után ismét van közvetlen járat Magyarország és az USA között. Ez alkalomból pedig van szerencsém nektek bemutatni a fenti képen látható fiatalembert, Maciej Wilk-et, aki a LOT vezérigazgató-helyettese, akinek talán a fiatalos lendülete és az éleslátása segített ahhoz, hogy higgyen a Budapesti járatokban. 

img_1070.jpg

Tudjátok, a legjobb járat a közvetlen járat. Nincs annál versenyképesebb ajánlat, mint hogy este hatkor felszállsz a Kennedy repülőtéren és reggel kilenckor landolsz Pesten. Esetleg az, ha százezer alatt adják a jegyet, akkor bárhol átszállok. Két nap múlva indul a járat Chicago felé, ilyen járat még soha nem volt Magyarországon, mostantól hetente kétszer repül majd a LOT, azokon a napokon, amikor repül, nem lesz New York-i járat, így jön össze, hogy a Dreamliner hetente négyszer NYC-be, kétszer pedig Chicago-ba repül. A járatindítóról találtok majd képeket a Facebookon, most azonban egy másik képre szeretném felhívni a figyelmeteket. 

A következő képen Wilk prezentációja látható és egy slide, amelyre egészen pontosan az van írva, hogy a LOT tegnap indult krakkói járata az első ráhordó járat a Dreamlinerekre. Igen, jól értettétek. Oda van írva, hogy az ELSŐ.

Vagyis, a szándékok szerint lesz második is. Azt tegnap este megtudtam az igazgatótól, hogy ez még nem értékelhető hivatalos bejelentésnek, mert még nem hagyták jóvá a megfelelő fórumok. Ugyanakkor a LOT-nál sokan látnak fantáziát abban, hogy rövidtávú járatokkal töltsék a Dreamlinert. Amelynek egyébként így is jó a töltöttsége, majd ma megmutatom, hány utassal száll fel az első járat. Kíváncsian várom a további bejelentéseket, s azt, mikortól lesz ismét jegyzett átszálló repülőtér Budapest?

A krakkói járat egyébként reggel tíz körül ér Pestre, így utasai elérik a reggel kilenc körül landoló és délben már ismét Amerika felé felszálló Dreamlinert. Az Amerikából hazaérkező utasok pedig fel tudnak ülni a Krakkóba tartó repülőre. Hát reméljük, lesz még több hasonló kapcsolat is. img_1072.jpg

komment

Egy falatnyi Kína a budapesti repülőtéren - nem csak utasoknak

2018. április 25. 07:28 - frequentflyer

bud_peking_kia_lli_ta_s_20180423_nagyme_ret-7446.JPGMost éppen a Budapest Airport kína kapuja: nem csak azért, mert egyre nagyobb a forgalom Kína és Magyarország között, és nem csak azért, mert az Air China Airbus A330-asai szinte minden alkalommal telt házzal érkeznek Budapestre - A nyári menetrendi időszakban az Air China hetente négyszer: hétfőn, szerdán, pénteken és vasárnap repül  Peking és Budapest között -  hanem azért is, mert most már Pesten is betekinthetsz abba, milyen célállomás is a hatalmas és csodálatos Kína. 

Ez most tulajdonképpen egy programajánló, ami viszonylag ritka itt az Egek Ura Blogon, dehát, ha a Budapest Airport otthont ad egy fotókiállításnak Kínáról, amelyet bárki megtekinthet, hát megemlékezek róla. tudniillik, ha csak kilépnél a városból, akkor is elég felülni a 200-as buszra, s kipattanni a repülőtérre. A két terminál közti folyosón láthatók a Kínát bemutató fotók. 

De annak is érdemes tudni erről a lehetőségről, aki valamelyik szerettére vár, és késik a repülő, vagy épp ő maga korábban ért ki a reptérre. A fotókat egyébként a pekingi repülőtérnek, a Beijing Capital International Airport-nak köszönheti a Budapesti repülőtér, amely tavaly éppen Magyarországról mutatott be a Pekingi reptéren. Amely tavaly majdnem 96 milliós forgalmat regisztrált, ezzel az Egyesült Államok-beli Atlanta mögött a második legforgalmasabb repülőtér a világon, néhány éven belül pedig könnyen lehet az első. img_8773.JPG

komment

Joon by AirFrance: Budapest és Bergen a téli menetrendtől

2018. április 24. 22:45 - frequentflyer

A JOON, az Air France fiatalos légitársasága (dzsún-nak kell mondani, ha minden igaz) jár majd Budapestre a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről október 28.-tól, azaz a téli menetrend kezdetétől. Erről a légitársaságról már írtam korábban, arról van szó, hogy az Air France csinált egy fiatalos márkát, amely kicsit trendibb és dinamikusabb képet szeretne mutatni magáról, például azzal, hogy fiatal, franciásan laza ruhákat viselő tornacipős utaskísérők teljesítenek majd rajta szolgálatot. Ez persze a konzervatívabb utasoknak kicsit furcsa lehet elsőként, de én azt gondolom, hogy a lényeg mégiscsak az, hogy eljussak vele Párizsba, kellemes legyen a fedélzeten utazni, kínáljanak meg itallal, s ha netán ételt is adnak, akkor olyan ételt adjanak, amit hajlandó vagyok megenni. A Joon gyümölcsleveket, sajtokat, felvágottakat ígér. 

A légitársaság egyébként egészséges ételeket ígér, hát, majd meglátjuk. Nézd meg a fedélzeti biztonsági bemutatót, szerintem ez elég jó ízelítőt ad arról, mennyire lesz más élmény a Joon-élmény, mint az Airfrance-élmény, amit most kapsz. A szék például a gépeken teljesen ugyanaz, csak más színűek a borítások, meg az a kis izé, ami a fejtámlánál van. 

A Joon persze attól is fiatalos, hogy a fedélzeti szórakoztató rendszere is speciális: okostelefonnal és tablettel csatlakozhatsz a fedélzeti wifire és nézheted a sorozatokat és a népszerű tévéadásokat. Meg abban is, hogy a Joon nem hotelláncokkal köt partnerséget, hanem mondjuk az Airbnb-vel. 

A csak félig új légitársaság kódja JN lesz, ezzel kezdődnek majd a járatszámok. Van neki saját honlapja a www.flyjoon.com címen, de ha valaki erre felmegy, az még az AirFrance domain alatt működik, igaz saját vizuális környezetben. A légitársaságnak van saját üzemeltetési engedélye, de maga a márka szerves része az AirFrance-nak, például változatlan feltételekkel szállítják az utasokat az AirFrance hosszú távú járataira éppúgy, mint a Joon márka alatt repülőkre. Tehát az átszállás, a check-in, a Flying Blue pontgyűjtés, a kiosztott terminálok nem változnak. 

A Joon hosszú távra jelenleg Airbus A340-esekkel repül de a későbbiekben lesz a flottában A350-900 is, ami elég fain kis repülő, rettentő elfogult vagyok ezzel...

Hogy miért van szüksége az Air France-nak egy ilyen márkára, az elég összetett kérdés, és több légitársaságnak is feltehető, hogy miért csinálnak házon belül különböző albrandeket. Véleményem szerint minden esetben az van, hogy alacsonyabb költségeket remélnek ezektől, kicsit játszanak a számokkal és a bérköltségekkel. Nyilván az is benne van a dologban, hogy a cégek szeretnék ellensúlyozni a szakszervezetek hatalmát - az állandóan sztrájkoló szakszervezetek államok a cégen belül, sokak szerint túl erősek az európai társaságoknál. Ez különösen aktuális kérdés a mostani AF-sztrájk idejében, amely azért szerveződött, hogy mert a francia dolgozók sérelmezik, hogy a légitársaság tulajdonosa, az AF-KLM csoport inkább a Transavia diszkont légitársasághoz koncentrálja a befektetéseket.

Ez persze csak az egyik oldal. A másik pedig, hogy még senki nem számolta ki, hogy a különböző márkák arculatának a kialakítása, frissítése, fenntartása, és az ezzel kapcsolatos költségek milyen terheket rónak a társaságokra. Érdekes módon, az USA légitársaságai máshogy kezelik a szakszervezeteket, náluk is vannak albrandek, de egységes márkaernyő alatt. Azok inkább üzemeltetési okból végrehajtott kiszervezések, nem pedig önállló márkák. 

Visszatérve a JOON-ra, nézd meg, milyen lesz a formaruha a légitársaság személyzetén és milyen lesz az Airbus A350-900 repülőjük. 

joon_livree_a350_900x700.jpg

topshot_3_mode_ok.jpg

topshot_1_drinks.jpg

komment
Címkék: airfrance joon AF

Megfeküdt Európa légi közlekedése - armageddon helyett csak káosz volt

2018. április 03. 17:39 - frequentflyer

UPDATE: Szerdára helyreáll a rend

air-traffic-ipad-brand-1-2048x1152-20141214-140517-249.jpgEgész európában összeomlott a légiközlekedés, mert a légiforgalom-irányítást koordináló EuroControl brüsszeli központjában egy súlyos rendszerhiba következett be. A hiba a budapesti repülőtérre is hatással van, óránként csak hét repülőgép indulhat el a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.

Mivel a légiirányítás koordinációja - akit a részletek érdekelnek, a slotelosztó rendszer műszaki hibája miatt - lényegében leállt, így a légterek kapacitása jelentősen lecsökkent, ezért az induló gépek számát mindenütt korlátozzák, ennek következtében már most kaotikus helyzet uralkodik európa minden repülőterén.

UPDATE(22.10) : Budapesten még elviselhető volt a helyzet késő este, az induló gépek jó része maximum egy órás késéssel megúszta a kalandot. Az EUROCONTROL elég hamar megtalálta a hiba forrását és helyreállították a rendszert annyira, hogy estére részlegesen vissza tudták állítani a légtér eredeti áteresztőképességét. 

Ha korlátozzák az induló forgalmat mindenütt, akkor ugye a járatok késnek, ami minden légitársaságnál felborítja a flotta rotációt (azt a szisztémát, amelynek során a különböző repülőgépeket különböző járatokra allokálják), ami további késéseket generál.

Nem működnek az átszállások sem, így aztán minden repülőtéren begyűlnek az utasok, a gépek pedig a földön ragadnak, és szép lassan a repterek előtere is megtelik gépekkel, melyeknek normál üzem szerint a levegőben kellene lenniük. Mindez egy olyan napon történt, amikor amúgy is sztrájkol a francia irányítás, vagyis egy egyébként is kaotikus napot súlyosbít ez az eset. 

Budapesten például este hatkor már öt induló gép maradt a földön.

Mindez komoly kihatással van az interkontinentális légi közlekedésre is, hiszen ha nem tud időben elindulni egy amerikába vagy Ázsiába tartó repülőgép, akkor minden olyan járat is késni fog, amelyet később az adott repülőgép teljesít. És a másik kontinensről sem fogják engedni felszállni az Európába tartó repülőgépeket mindaddig, ameddig nem biztosak abban, hogy az európai irányítását meg tudják majd oldani.

Vagyis, eldőlt a dominó, s ha nem hárítják el a hibát nagyon gyorsan, a következő 12-24-36 óra pokol lesz annak, aki éppen most utazna. Nem tudok mást mondani a budapesti irodámból, minthogy nagy türelmet kívánok annak, aki érintett. Az utasoknak a légikikötőkben kell megvárni, amíg normalizálódik a helyzet, ezért ma délután és holnap tömegjelentekre érdemes számítani. 

Aki a következő órákban utazna, annak a szakemberek azt tanácsolják, vegye fel a kapcsolatot a légitársasággal, mielőtt elindul a repülőtérre. 
komment

Perth - London. Egyenesen a Qantassal

2018. március 25. 09:49 - frequentflyer

ke_pernyo_foto_2018-03-25_9_21_29.png

1947-ben erre a hét megállós, négy napos útra vállalkozott az, aki a Qantas ausztrál légitársaság akkori járataival el akart jutni Londonból Sydney-be. Ma egy kicsit egyszerűbb a helyzet, hiszen London és Sydney között egy Dubai, Szingapúr, Hong Kong vagy Doha leszállással eljuthat az utazó, aki ha rögtön felül a csatlakozó járatra, akkor cirka 22-26 óra alatt megteheti ezt az utat. Vagy, mehet egy leszállással: felszáll Londonban és leszáll a nyugat-ausztráliai Perth-ben. Ma landult az első Qantas Dreamliner, egy Boeing 787-9 Londonban, pontosan 17 óra repülést követően. Hát nem semmi. El tudnál képzelni 17 órát ebben a kabinban?

qf787-9.jpg

A Qantas nagyon sokat készült erre az útvonalra: a képen látható kabinban nemcsak Pert-London útvonalon, de Melbourne- Los Angeles úton is repülnek majd, tehát a Qantasnál napi rutin lesz a 15-17 órás járatok üzemeltetése. Persze napi rutin már az Emirates és a Qatar Airways gyakorlatában is, hiszen a Dubai-Auckland útvonalon és a Doha - Auckland, Doha-Sydney útvonalon naponta járnak az Airbus A380-as szuperjumbók és a triplahetes Boeingek. 

A Qantas gépen annyiban más a helyzet, hogy az öböl-mentieknél is nagyobb a sortávolság, jobban dönthetők az ülések, speciális világítással segítenek az utasnak abban, hogy a szervezete is tudjon alkalmazkodni a hosszú repüléshez, és teljesen átszabták a fedélzeti ellátást. Kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy az utasok eleget igyanak, és könnyű ételeket adnak a fedélzeten, annak érdekében, hogy a szervezet tudjon pihenni. Persze tudjuk, hogy nem tud, hiszen 33000 láb magasan más minőségű az oxigén-anyagcseréje a sejteknek.

Mint tudjuk a Dreamliner fedélzetén magasabb a páratartalom, mint a ma ismert gépek többségén, ez segít abban, hogy a 17 órás repülés ne nagyon viselje meg a szervezetet, csak kicsit. 

A Qantas néhány évvel ezelőttig a szingapúri repülőteret használta HUB-nak Európa és Ausztrália között, a British Airways és a saját járatai megálltak az egyenlítő-közeli ázsiai csomópontban, kitakarították a gépet, feltöltötték a cateringet, tankoltak és mentek tovább. Így 22 - 24 órára jött ki a menetidő. Szingapúrban sok utas gépet cserélt, hogy egyenesen mehessen tovább Darvin-ba, Adelaide-be vagy épp Perth-be. 

Pár évvel ezelőtt Szingapúrt Dubai-ra cserélte a Qantas, S bár a gépei presztízs-okokból berepültek Londonba, de lényegesen kisebb számban, mint korábban. A London-Dubai-t lefedte az Emirates, a Dubai-Sydney-t pedig a Qantas. 

Most ezzel a Perth _ Londonnal a Qantas jól érezhetően az utasait erre a járatra szeretné tolni. Egyrészt, mert a gép miatt rendkívül gazdaságos, másrészt pedig, mert nem kell osztozni egy másik légitársasággal s abevételen. Olyannyira, hogy az ajánlat a következő: aki Londonból Perth-en keresztül megy Melbourne-be, ingyenes stopovert kap oda és vissza is Perth-ben. Nem rossz ajánlat, tudva, hogy a Perth - Melbourne és a Perth Sydney mennyibe kerül. 

A járaton egyébként 16 fő utaskísérő és négy pilóta teljesít szolgálatot. Arról nem találtam infót, hogy a 17 órás járat után hány nap pihenőidőt kapnak Londonban, pedig érdekes kérdés. 

qf-787-9.jpg

komment

Bedob egy harmadik Helsinki járatot a Finnair

2018. március 19. 08:16 - frequentflyer

Komolyan növeli budapesti kapacitását a Finnair, a napi harmadik járatának bevezetésével húsz százalékkal több utast szállít majd Budapestről Helsinkibe, mint eddig. A OneWorld tag légitársaság utasainak jó része átszálló, Neked is érdemes kalkulálni vele, ha Ázsiába, vagy az USA-ba utazol. Előnyei:

- Csupa modern repülővel repülnek hosszú távra, a legtöbb Airbus A350-es, a többi pedig Airbus A330-as. 

- Helsinki egy nem túl nagy, kényelmesen használható, modern repülőtér, nincs olyan nagy zsúfoltság, mint Európa népszerűbb átszállóhelyein.

- Rövid az átszállási idő, s mivel HEL északon van, rövid a menetidő is, különösen Ázsiába: Japán, Kína és Bangkok felé a Európából a Finnair repül a legrövidebb útvonalon. finnair350.jpg

A Finnair egyébként ázsiaspecialista légitársaság: heti 97 járattal repülnek keletre, komoly együttműködésük van a Japan Airlines-szal. Peking, Sanghaj, Tokió, Nagoja, Oszaka, Bangkok, Szingapúr, Hongkong - hogy csak a párat említsünk a sokból. Tokióba hamarosan indul a második napi járatuk. Bangkokba pedig napi 3 (!!!) szélestörzsűt indítanak, amin mondjuk sokat nem kell csodálkozni, hiszen rengeteg Finn tölt télen hosszabb időt Thaiföldön. Sokuknak van ingatlanja is. 

Sok olyan helyre is repülnek, ahová más nem Európából. Ilyen például a kínai Nanjing, ahová május hetedikén indul az első gépük. És Goa is indul. Egyébként idéntől ráfekszenek a karib-térségre is, a havannai járaton repültem már magam is, de indul Puerto Plata és Puerto Vallarta is. 

Fantasztikus egyébként látni, ahogy délután a Vantaa repülőtéren egymás mellett állnak a Finnair A350-esei és a JAL Boeing 787 Dreamlinerei, amelyek mind Japánba indulnak délután öt és este kilenc között. A Finnairen elég sok a biznisz utas, a hosszútávú biz-ről hamarosan itt is olvashattok egy beszámolót. 

Az üzemi eredmény megháromszorozódott, az árbevétel 11 százalékkal emelkedett, az utasforgalom 9,6 százalékkal növekedett 2016-hoz képest, 2030-ra évente 20 millió utasra nő a forgalmuk - mondta Mikko Turtiainen, a légitársaság kereskedelmi alelnöke a napokban, amikor Budapesten járt és volt alkalmam többekkel együtt találkozni vele.

komment