Thai Smile - végre élnek a Star Alliance szolgáltatások

2019. június 02. 02:59 - frequentflyer

p_20180616_182601_1.jpgThaiföldi utakban érdekelt Star Alliance törzsutasoknak lehet jó hír, hogy a Thai Airways regionális cége, a Thai Smile elindult a Star Alliance csatlakozás útján és connect partner státuszban működnek náluk a légiszövetség szolgáltatásai. Elsősorban a prémium törzsutasok élvezhetik az arany- vagy platina kártyájuk biztosította előnyöket, mint a Thai business várók használata, a kiemelt checkin, az elsőbbségi beszállás és a megnövelt feladott poggyászkeret, valamint a csatlakozó járatokra való problémamentes online checkin, bár ez utóbbi már tagság nélkül is alap elvárás lenne 2019-ben.

img_2276.jpgA hírt ma hajnalban jelentett be Szöulban, ahol a légitársaságok nemzetközi szervezete, a IATA tartja az idei éves közgyűlését. Jeffrey Goh arról is beszélt, hogy a Smile csatlakozása 11 célállomással bővíti Tájföldön a Star Alliance nemzetközi hálózatát, amely immár több, mint 1300 repülőtérből áll a világ 194 országában. 

Egyébként Tájföldre utazóknak ez azért fontos hír, mert rengeteg Star Alliance törzsutas vesz mondjuk csak azért Thai Arways jegyet, hogy az utazása során használhassa a várókat, valamint a neki járó egyéb prémium szolgáltatásokat. Igenám, de amikor valaki Thai Airways jegyet vesz Tájföldön belül, és a járatát történetesen a Thai Smile üzemelteti, mindeddig nem voltak érvényesek ezek a kártyák. A Thai a világ legtermészetesebb módján természetesen eladta a belső jegyet az utasnak, egyetlen szóval sem figyelmeztetve arra, hogy bár a Thai adja el a jegyet, a járatot a leánycége üzemelteti, amely nem része a Star Alliance-hálózatnak. Ez évekkel ezelőtt nekem is csak akkor esett le, amikor a Turkish aranykártyámmal be akartam púposkodni a váróba, amikor valahová délre repültem Bangkokból. És csak azért vettem Thai jegyet Air Asia helyett, hogy zuhanyozhassak egyet a váróban. Hát, nem illatosan repültem.

Az Egek Ura Blog a LOT Lengyel Légitársaság jóvoltából tudósít a IATA AGM-ről. Köszi.

komment

IATA: Tavaly dupla annyit késtek a repülők, mint azelőtt - IDÉN IS KÉSZÜLJ!

2019. június 02. 02:38 - frequentflyer

47977225148_c441fdf2dc_z.jpgEurópa légtere megtelik a nyári csúcsidőben - lényegében így lehet lefordítani Rafal Schwartzman (a képen balra) szavait, aki a légitársaságokat tömörítő nemzetközi szervezet, a IATA éves konferenciáján Szöulban arról beszélt, hogy a légtér kihasználtság a nyári csúcsidőben kritikus szintre ér, és hogy komoly késésekre kell számítaniuk azoknak, akik a nyári csúcsidőben repülőre ülnek. Hiszen nyáron lényegesen nagyobb a forgalom, mint az év többi részében, mert sok millió európai ember indul repülővel nyaralni. Tehát sorokra, késésekre, hosszú várakozásra érdemes felkészülni, és az én személyes jótanácsom azoknak, akik nem szeretnék a nyaralásukat elrontani egy gigantikus idegeskedéssel oda- vagy visszaúton, hogy mindenki vértezze fel magát kellő türelemmel. 

Visszatérve Rafal Schwartzman helyzetelmezésére:

Tavaly megduplázódott a késések mennyisége az előző évihez képest és idén sem lesz jobb a helyzet.

A IATA alelnöke ezért természetesen az európai légiirányítást ostorozza, mondván, a töredezett európai légtér, amelyben összesen 37 légi navigációs szolgáltató és 63 irányítóközpont gondoskodik a forgalomszervezésről az Eurocontrol égisze alatt, elképesztő mértékben rontja a légtér áteresztő-képességét. Schwartzman szerint a Single Europian Sky, azaz egységes irányítás kialakítása sem halad úgy, ahogy kellene, ez idézi elő a rengeteg késést, ami mindenkinek rossz: az utasoknak, a légi közlekedésben dolgozóknak és természetesen a környezetnek is, amelyben rengeteg kerozin ég el teljesen fölöslegesen. Az európai légiforgalom és az útvonalak racionalizálásával rengeteg kerozint és co2-kibocsátást lehetne spórolni - mondta Schwartzman. A problémát tünetileg kezelendő, már alakult egy speciális projekt az útvonalak módosítására a késések elkerüléséért, de ez sem elég. Egységes európai légtérre van szükség. 

Disclaimer: az Egek Ura Blog a LOT jóvoltából tudósíthat az eseményről. Köszönjük!

komment

Ha egy jó utazós interjút olvasnál, András történetét ki ne hagyd!

2019. április 21. 19:24 - frequentflyer

 foldvarikep1.jpg

Ő itt a barátom, András. Egy pesti nyugdíjas, aki életvitele alapján inkább amerikai nyugdíjas kellene, hogy legyen, hiszen, amióta nyugdíjba ment, többet van külföldön, mint itthon. Általában repül, és annak ellenére nem unta meg, hogy a Turkish Airlines-tól ment nyugdíjba, s azelőtt is légitársaságokat szolgált, évtizedekig.

András bizonyos értelemben a mentorom. Kevés ember tud nála többet a repülésről és az utazásról. Sosem utaztam vele együtt, de remélem, lesz rá módom. András szenvedélye, hogy reptereket gyűjt. Most olyan orosz vidékeken kalandozik, ahol még mínusz 17 a nappali hőmérséklet - amikor e sorokat írom, a húsvéti napsütés izzadságcseppjeit törlöm a homlokomról. Földvári Andársról a Turkish Airlines egyszer készített egy nagyon megható marketing-videót is, amikor az ötszázadik repülőterén landolt, nem egészen három éve, 2016 májusában. Ma, ha jól számolom, legalább 727 van neki! Andrással egy újonnan induló magazin, az Indulj! készített egy nagyon érdekes interjút, ez a poszt pedig azért íródott, hogy ezt az interjút népszerűsítse. És az Indulj! magazint! És természetesen Andrást, aki a legcoolabb nyugger ever. 

108-szor kerülte meg a Földet, 72X reptéren fordult meg eddig Földvári András, aki 43 évnyi légitársasági múlt után tavaly ment nyugdíjba. Az Indulj! magazinnak adott interjújában a veterán világjáró elmondta, hogy egy ajándékba kapott könyv hozta meg a kedvét ahhoz, hogy bebarangolja az egész bolygót.
Az elmúlt egy évben Thaiföldön, Malajziában és Szibériában is járt tartózkodás után csak rövid pihenőre tért haza, két nappal később már egy repülőn ült Marokkó felé, onnan pedig Sevillába vette az irányt. Jelenleg ő a világ 77. legtöbbet utazott embere, és ha idén a tervei szerint eljut még négy országba, akkor a Föld minden egyes, ENSZ által elismert államában járt már.

 „Egy könyvet kaptam a világ száz építészeti csodájáról 1997-ben, egykori malévos kollégámtól. Addigra húsz-harmincat már láttam közülük, de elhatároztam, hogy addig nem nyugszom, amíg fel nem keresem az összeset. Idén sikerült teljesítenem ezt a vállalást, stílusosan húsvétkor, a Húsvét-szigeten” – meséli.
A rengeteg utazás persze veszélyhelyzeteket is hozott Földvári András számára. „Egyszer egy Rióba tartó gép orrfutója nem akart kinyílni, lötyögött a kerék. Habra tette le a pilóta a gépet, és szerencsére a földet éréskor bepattant a helyére a futómű, miközben már mindenki búcsúzkodott az életétől. Volt olyan is, hogy Máltán leszállásnál át kellett startolnunk, hogy elkerüljük az ütközést egy kisgéppel, amelyik másik frekvenciát használt, és nem hallotta a légiforgalmi irányítás figyelmeztetését. 

borito_indulj.jpg

Rablások és egyéb attrocitásokkal szember a puritánság a fegyvere. „Minimális készpénzt hordok magamnál, nem járok feltűnő, drága ruhákban, a telefonomon és a fényképezőgépemen látványos szigetelőszalag éktelenkedik, mintha eltört volna és össze lenne tákolva. És az is fontos, hogy soha nem megyek kétszer ugyanarra haza, nehogy kifigyeljenek. Ezt a tanácsot Afganisztánban kaptam” – mesélte az Indulj! első számának Földvári András.
Az utazásoknak még koránt sincs vége, az mtp.travel oldal (ez a rövidítés a legtöbbet utazott emberekre utal) 890 régióra osztja fel a világot. Az itt regisztráló felhasználók közül az első helyezett 854 helyen járt már ebből a listából, Földvári a 77. helyével 560-on. „Végiglátogatom a fennmaradó 330-at. Nem láttam még például a Loire menti kastélyokat és Kanada középső államait, Guadalup-ot  és Tobagót. Az ENSZ-országok közül már csak Nauru, Tuvalu, Tonga és Kiribati hiányzik – idén az a terv, hogy ezekbe is eljussak. Elkezdtem írni a könyvemet is a legemlékezetesebb kalandjaimról, a felével már kész vagyok, és terveim szerint egy év múlva jelenik meg, 80 sztorival a Föld körül címmel” – meséli.

András 1968-ban repült először, Budapestről Drezdába. Azóta 2543 repülés, 6376 repült óra, vagyis 275 napnyi, illetve 38 hétnyi levegőben töltött idővel büszkélkedhet. 

108-szor repülte körbe a Földet, 4,4 millió kilométert tett meg, ezzel 11-szer ért volna el a Holdra. 726 repülőtéren járt már, 274 légitársasággal és 126 különböző géptípussal utazott.  Angol, svéd, lengyel felsőfokon, német, orosz középfokon, francia, holland alapfokon.

komment

Bomba árakkal indul a BUD - Sanghai járat!

2019. február 22. 12:02 - frequentflyer

Turista: 480 euró Premium Economy 583 euró

Szombaton már 480 euró volt a legolcsóbb jegy, írj a Facebook-oldalon, ha sikerült 170 euróért retúrjegyet venned! Persze egy like-ért sem haragszom :)

Csak röviden írom a bomba hírt:

Majdnem vadonatúj, dreamliner 787-9 járatokkal üzemeltetett, járat, közvetlen Budapest Sanghaj, a China Eastern oldalán kell megvásárolni. Az első járat június hetedikén indul.  10 óra húsz perc a menetidő, hetente három járat repül, szerdán, pénteken és vasárnap.

A Sanghajban bejelentett tervek szerint az új járatot a Shanghai Airlines Boeing 787-9 Dreamliner típusú géppel üzemelteti. Ezen a típuson mintegy 285 ülőhely áll az utasok rendelkezésére (4 első-, 26 business-, 28 prémium turista és 227 turista osztályú ülőhellyel). SkyTeam pontokat gyűjtesz, ha megveszed a jegyed. 

Sanghaj kiváló átszállási lehetőségeket is biztosít nemcsak sok más fontos kínai belföldi célállomás felé, hanem a Japánba, Dél-Koreába és más délkelet-ázsiai országokba utazók számára is, sőt akár Új-Zéland és Ausztrália felé is. A Shanghai Airlines járatai a tervek szerint nem csupán utasokat szállítanak, hanem mintegy 10 tonna légi árut is, ún. belly cargót a repülőgép rakterében.

ke_pernyo_foto_2019-02-22_11_51_44.png

komment

Brüsszel, Bukarest: új közvetlen LOT-járatok Budapestről

2019. február 14. 08:20 - frequentflyer

Szeptember másodikától, hetente 12 járatot indít Budapestről a LOT lengyel légitársaság Brüsszelbe és ami talán még jobb hír a magyar utazóközönségnek, ugyanekkora kapacitással nyílik a Budapest - Bukarest útvonal is.

Tegnap az utazási irodáknak egy komoly bulit rendezett a LOT Lengyel légitársaság és itt mesélték el a két útvonalat. Az Egek Ura Blog szinte azonnal értesült a bulin részt vevő rajongóitól. A heti 12 járat az azt jelenti, hogy hétköznapokon napi két járat lesz. (Amit még nem tudunk, hogy hogy hétvégente csak napi egy lesz, esetleg, lesz egy olyan nap a héten, amikor egyáltalán nem repülnek, viszont hat napon át napi két járat üzemel.) 

e195_1_roztocki.jpgAz új úti célokat ugyanolyan Embraer195 gépekkel fogják üzemeltetni, mint amilyennel a most induló London City járatot is tolják. Ez kényelmes repülő, Egy sorban négy ülés van, tehát nem szorulsz be középre két utas közé, egyedül a felső csomagtartó kisebb mint a Boeing737 vagy az Airbus A320 utasterében, tehát a fullra pakolt kitömött gurulós bőrönd ezen a gépen nem pálya. 

lote195.jpg

 A járatok kiválasztása érdekes: Bukarest felé a WizzAir kétszer is próbálkozott már, nemrég dobta el másodjára az útvonalat, ami annyit jelent, hogy nem tudták nyereségesen üzemeltetni. Tehát, véleményes az úticél, igaz, a LOT kisebb repülővel előnyben van hozzájuk képest, különösen, hogy nem is annyira intenzív a verseny errefelé, mert másik fapados nem repül, csak a Tarom, amelyik javarészt turboprop ATR gépekkel üzemelteti a Budapest-Bukarest útvonalat, tehát ahhoz képest a LOT mindenképp jobb választás lehet. Hogy az is lesz-e azt csak a pontos menetrendet látva tudjuk majd eldönteni. 

Brüsszel viszont nagyon bevállalós vállalkozásnak tűnik, hiszen a Ryanair és a WizzAir is egész komoly frekvenciával repül Chaleroi-ba, egészen olcsó jegyeket kínálva. A Brussels Airlines pedig naponta háromszor repül be Zavantem-be, csatlakozásokat kínálva az utasoknak. Tehát kérdés: a szintén StarAlliance tag LOT kínál-e csatlakozásokat a Brussels Airlines járataira, mennyiben lesz más a menetrendje, és milyenek lesznek az árai? Mert igaz, ami igaz: a Brussels Airlines árai az egekben vannak Brüsszel felé, a gépek mindig tele, tehát, ez alapján simán elférhet egy kicsit olcsóbb járat. De azért van a járatban kockázat, nem is kicsi, mindegy, mi örülünk, ahol verseny van, ott jobbak lesznek az árak! 

komment

Már csak fele olyan jó buli a Wizz kártya

2019. január 29. 15:25 - frequentflyer

Megnyirbált kedvezmények és minden, amit tudni érdemes

 

wizz_kartya_2.jpgA Wizz Air és az Erste meghosszabbította együttműködését – címmel érkezett az a sajtóközlemény, amely azzal az őszinte információval kezdi a lényeget, hogy az Erste Bank Hungary folytathatja a Wizz Air Hitelkártya forgalmazását. Őszinte, mert kijön belőle, hogy a lehetőségnek és a sok tízezer ügyfélnek nyilván a bank örül...

Azt pedig már én teszem hozzá, hogy a WizzAir hitelkártya-birtokosok kevésbé, hiszen alaposan megnyirbálják a hitelkártyával járó előnyöket és a visszatérítési rendszert, vagyis maga a kártya lényegesen drágább lesz, mint eddig. Persze vannak pozitív változások is, ilyen az automatikus pontjóváírás. De ne szaladjunk előre, nézzük a változásokat sorról sorra.   

De kezdjük az elejétől: a Wizz kártya egy speciális co-branded termék, amelyen a vásárlások után a Wizz-folyószámlára visszatérítést kap az ember pontok formájában, ahonnan egy forint-egy pont alapon Wizz Air repülőjegyet, vagy kiegészítő szolgáltatásokat lehet vásárolni.

A Wizz hitelkártya a legjobb visszatérítéses konstrukció a magyar piacon. Volt. Eddig. Március elsejétől egy lesz a sok közül. Nézzük a változásokat:

(A debit, tehát folyószámlához tartozó Wizz kártyákat kivezetik az Erste és a Wizz közös döntése alapján, tehát a konstrukció csak hitelkártyára érvényes.)

Március elsejétől:

Bármilyen vásárlásnál:

100 forintonként 1 forint visszatérítést kapsz a WizzAir számlára – eddig kettő volt

WizzAir-szolgáltatások vásárlása esetén:

Száz forintonként kettő forintot kapsz a Wizz-számládra, - eddig négyet kaptál

Havonta maximum 250.000 forint után él a jóváírás (vagyis havi 2500 illetve max 5000 forintot kapsz a Wizz számládra)  – eddig a hitelkeret nagysága volt a limit.

Vagyis éves 5900 forintos kártyadíj vs. 30.000 visszatérítés a matek. 

Bevezettek két havidíjas csomagot, comfort és comfort plusz néven

 

Comfort csomag – havi 990 forint

450.000 forint után jár az 1% jóváírás, amely 2 helyett 3% ha Wizz-nél költessz

(ez esetben az 5990 forintos éves kártyadíjat is beleszámítva 18.000 forint lesz az éves költsége a kártyádnak, ha kamatot nem fizetsz)

18000 kártyadíj vs. minimum. 54000 visszatérítés

Comfort plusz – havi 1590 forint

650.000 forint után jár az 1% visszatérítés, amely 2 helyett 4% ha Wizz-nél vásárolsz

(ez esetben az 5990 forintos éves kártyadíjat is beleszámítva kb. 25.000 forint lesz az éves költsége a kártyádnak, ha kamatot nem fizetsz)

25000 kártyadíj vs. min. 78000 forint visszatérítés

A Wizz Discount Club tagság továbbra is jár a kártya mellé, de az EDDIGI CSOPORTOS HELYETT STANDARD tagság.

Ezentúl nem kell az összegyűlt pontokat manuálisan átvezetni a Wizz-számlára, azt minden nap végén megteszi helyetted a bank, aminek van előnye és hátránya is.

Akinek van Wizz kártyája, de nincs Wizz-folyószámlája, annak csak fél évig érvényesek a pontjai, amit Wizz folyószámla-hiányában le sem tud vásárolni, tehát ezzel az esettel nem foglalkozom, hiszen csak egy kérdésem van: Minek van a kártya?   

Ezek a tények.  

Több éves hitelkártya-múlttal, segítek értelmezni a változásokat.  

Az alap hitelkártya 250.000 forintos sapkájával  egy év alatt maximum 30.000 forint értékben kapsz visszatérítést. Ez nem túl sok. Csak akkor éri meg, ha csak és kizárólag forintban költesz a kártyával. Ha euróban, vagy bármely más valutában vásárolsz, a hitelkártyáknál alkalmazott árfolyamon elbukod a visszatérítést, mert a tapasztalataim szerint sokkal kedvezőtlenebb a deviza-átváltás. Ez nem csak az Erstére jellemző, hanem szinte kivétel nélkül minden bank minden hitelkártyájára.

Az automatikus, naponkénti pontátvezetés kényelmes, de ügyelned kell arra, hogy a pontok csak egy évig érvényesek. Eddig te magad csináltad az átvezetést, s onnantól indult az egy év. Most a gyűjtés napját követő naptól számított egy év múlva lejárnak a pontok, tehát nem érdemes sokáig halmozgatni.  

A 2019. február 1. után igényelt hitelkártyák a megváltozott pontgyűjtési feltételekkel kerülnek kibocsátásra.

A kártyához továbbra is jár ingyenes utasbiztosítás jár, valamint az ügyfelek igénybe vehetik Mastercard Airport Lounge szolgáltatásait is a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelynek egyre romló szolgáltatásairól itt olvashatsz.

Részletek:

komment

Túltöltött srác a szomszédom – és nagyon barátkozna

2018. november 02. 11:27 - frequentflyer

avagy mi történik, ha egy részeg utas "szórakoztatja" utastársait

 Ha egy sorral előrébb vagy hátrébb ülsz, visítva röhögsz. Vagy csak diszkréten kacsintasz össze a többi utassal, hogy a srácnak talán túl jól is sikerült a felkészülés az utazásra, ám ebben a mosolyban benne van egy virtuális izzadságtörlés a homlokról is, hogy: JAjj, de jó, hogy ezt a tagot nem mellém sorsolta a WizzAir ültető-mechanizmusa.
wizz-air-avion.jpg

Hagyjuk most azt az örök dilemmát, miért válik lassan néphagyománnyá jól berúgni a repülőtéren, de legalábbis rendesen piálni. Ha tetszik, ha nem, így van, sokan, ha utaznak és nem melózni mennek, úgy vedelnek repülés előtt, mintha otthon is teljesen sztenderd dolognak számítana robotpilótára inni magunkat ebéd előtt. Vagy már este nyolckor. Kinek a repülés előtti feszkó-oldás a motivációja, kinek az utazáshoz tartozó jókedv biztosítása, kinek a kulturális hagyományok ápolása, hiszen az európai ember legszentebb hagyományai közé tartozik az alkoholfogyasztása.

Minek álszentkedni, ha repülővel megyek szabira, nálam is a gintonic megy, aztán pezsgő, annak ellenére, hogy a városban, vendégségben vagy otthon SOHA nem iszom együtt ezt a kettőt, de a repülőtéren biztos van valami a levegőben, mert ott kötelező. Biztos ettől a párostól bontakozik ki a nemlétező humorérzékem, teljesedik ki a hírből sem ismert férfiúi vonzerőm, és nyilván ettől vagyok jobb beszélgetőpartner. Most belegondolva, atyaisten, hány utastársam repülőútját tehettem magam is pokollá pusztán azzal, hogy végig kellett hallgatnia humorbonbonjaimat, amit az éppen aktuális utastársaimnak lőttem.

A tegnapi milánói járaton persze tiszta voltam, részben mert landolás után várt rám egy bérautó meg egy ötven perces vezetés, részben pedig, mert előző este elég vörösbort kóstoltam az olasz és a francia szortimentből ahhoz, hogy eszembe se jusson az alkohol.

Na így ért az a Józsi-élmény, ami egészen frenetikus szórakozássá vált a beszállítást követő egy órában. Józsi mögöttem, pontosan másodiknak szállt fel a repülőre, kinyomtatott beszállókártyáját hevesen lobogtatva a – Na hali! Ez hol van? – felkiáltással üdvözölte a WizzAir utaskísérő hölgyeit, akik elvezették a 3B ülésre. De Józsinak olyan jól sikerült a repülőút előtti alapozás, hogy mire a székhez értek, elfelejtette, melyik a helye, és az ülés számát láthatóan nem találta a beszállókártyán. – 3B – mondom neki.

  • Köszi, király vagy! Honnan tudod? – kérdezi. Hallottam az előbb, amikor a stewi mondta Neked – oldom a meglepetést, de Józsi biztos, ami biztos, előveszi a papírt és bizonygatja egy darabig, hogy ezen nincs rajta, az adat. Megmutattam neki, hogy legközelebb már tudja, de félő, hogy a szesz feloldotta ezt a jelenetet az emlékezetében. 

Józsi szomszédainak egy spanyol lányt sorsolt a sors az ablak mellett és egy indai úriembert a folyosón. Ezt nem kinézet alapján mondtam, a begyakorolt Where are you from? Kérdésre adta az úr, s az is csakhamar kiderült, hogy dél-indiából származik. Józsi azonnal gyermeki örömöt érzett, s megkérdezte, van-e ott bonsai mini tree. Ez a bonszáj-ügy beütött neki, mert az  udvarias And You? Visszakérdezésre a Yes, I am bonsai válasz hangzott el. A kimaxolt szókincs után a spanyol lány következett a következő párbeszéddel:

 

-Where are you from?

- Spain.

– Really? Span for what?

Azt nem tudom, hogy mutogatta el, hogy a városra kíváncsi, de valahogy elhangzott a Bilbao, majd legnagyobb meglepetésemre:

What is Bilbao? Malaga?

Józsi tíz-tizenöt másodperc szünetet követően ismét felszívta magát és az indiai úrhoz fordult a Where are you from? Kérdéssel. Ő nem vette fel ezt a kis intermezzót, talán annak is köszönhetően, hogy már átszellemült Józsi piaszagától, ami elárasztotta az első sorokat. A mellettem ülő hölgy meg is jegyezte, hogy alighanem a repülőjegy többszörösét itta el a reptéri büfében ez a barátságos részeg, aki a felszállás közben elképesztő lelkesen biztatta az ablaknál ülő spanyol lányt, miszerint:

- Aw, beautiful, make a photo! No, video! This is my place! – utalhatott arra, hogy emelkedés közben beazonosította a kerületet, ahol él.

Majd hirtelen témaváltás:

- Do you like marriage?

SZÜNET

- You like here? 
- Yes, Budapest has beautiful museums.
- No museum no! Museum boring! I like bonsai mini tree!!! 

Amikor már tényleg röhögtem, a két mögöttem ülő utastársamnak érkezett a megváltó szeszkóma, a túlnyomástól és a száraz levegőtől Józsi álomra szenderült, és az út cirka másfél órájában talán józanodott valamennyit. A repülőről magától talált le, de az arcán kevéssé látszott, hogy tudja hol van. A csomagszalagnál mindenesetre, mint feltámadott főnixmadár, tolta a poénokat az útitársainak, akik ugye azért nem mellette ültek a repülőn, mert a WizzAir és a Ryanair direkt szétültet, ha nem fizetsz az ülőhelyért. És ha az utolsók egyikeként csekkolsz online, a rendszer simán kiosztja neked ingyen az egyébként fizetős első sorokat, hát így kapták a külföldiek Józsit, ügyeletes mókamesternek.

 

 Nekem nagy szerencsém volt, a rendszer mellém is sorsolhatta volna Józsit, és akkor neki nem kellett volna az angollal bajlódnia, nekem viszont igen Józsi amnéziájával, mert bármit kérdezett, két perc múlva elfelejtettem volna. Talán hagytam volna beszélni, de szívem mélyén tudom: józanul baromi nehezen viseltem volna. Remélem Józsi csak kicsit másnapos most, ha olvassa, üzenem neki, hogy ne igyon sok grappát, ma inkább vizet, amúgy meg legközelebb igyon egy pohárkával kevesebbet! Buon Giorno, have a nice flight!

komment
Címkék: utas

Összement a kézipoggyász a WizzAir-nél

2018. október 10. 17:18 - frequentflyer

Ismét új csomagszabály van érvényben, lényegesen barátságosabb lett

image001.jpg 

Változtatott csomagszabályzatán a WizzAir. Alapvetően kellemesen és transzparensen, most megpróbálom röviden összefoglalni a legfontosabbakat.

- Összement az ingyenes kézipoggyász. A WizzAir járatain csak és kizárólag az ülés alá beférő, 40x30x20 cm méretű KISMÉRETŰ kézipoggyász szállítható díjmentesen az alapárért. Aki ebbe nem fér bele az fizet. VAgy így. Vagy úgy. 

- A ma megszokott a köznyelvben csak "kézipoggyász méretű"-ként ismert gurulós bőröndök (max: 55x40x23 cm) csak akkor vihetők fel a fedélzetre, ha megveszed a "Wizz Priority" szolgáltatást.

//Ennek díja változó, 10 euró a minimum. Milánóba 3350, Londonba már 4000 HUF, a csomag felvitelén kívül tartalmaz még elsőbbségi beszállást és elsőbbségi check-in-t, utóbbira csak akkor van szükséged, ha adsz fel csomagot, vagy nem csekkoltál be online. //

- A WizzAir bevezetett egy nagyon olcsó feladott poggyász kategóriát, amely maximum 10 kg. lehet és kb. 7 EUR. (Milánóba 2350, Londonba 2650 - főszezonon kívül.) NYilván egy dekával sem lehet több tíz kilónál, mert ha nehezebb, már fizeted is a 20 kilós díjat. Ami a repülőtéren 60 EUR.

            Aki október 10.-e előtt vett jegyet priority nélkül, annak a foglalásához a légitársaság díjmentesen hozzáadott egy ilyen feladott poggyászt, ami egyrészt rendkívül korrekt, másrészt viszont figyelned kell, ha ilyen utas vagy: a reptéri checkin zárásáig - azaz legkésőbb a járatindulás előtt 40 percig - ezt a poggyászt fel kell adnod a pultoknál, és számítanod kell arra, hogy nagy lesz a sor. A járatindulásig persze vehetsz prioirty-t utólag és akkor felviheted a gépre a gurulós kézit, az ingyen 10 kiló feladott akkor is jár. 

           Aki október 10.-e előtt vett jegyet feladott poggyásszal, automatikusan kap priority-t.

          HA nincs priority-d és mégis megjelensz a kapunál a gurulóssal, A check in pultnál és a gate-nél is lehet venni 10kg-os feladott poggyászt. A 10kg-os bőrönd ára a repülőtéren 20€, a gate-nél 25 - tájékoztatott kérdésre a Wizz kommunikációs csapata, miután a neten közzétett díjtáblázatokban nem látttam a 20 kg-os bőrön reptéri díját. TEHÁT FIGYELJ! A 20 kilós bőrönd díja a repülőtéren 60 EUR!!!

Ha Budapestről indulsz, ezen felül vélhetően megsarcol valamivel a földi kiszolgáló is, itt egy érdekes cikk arról, mivel ügyeskednek, hogy több pénzt húzzanak le az utasokról, mint amennyi a Wizz szabályzatában le van írva. Az alábbi videó pedig a szabályokról szól, magyarul nem értőknek is elmeséli, amit eddig olvashattál. 

A WizzAir repülőjegyek megvásárlásában tehát nincs benne annak a kézipoggyásznak a szállítása, amit a köznyelv kézipoggyászként ismer. Csak egy kb. feleakkora csomagot vihetsz díjmentesen. A Ryanair szinte csutkára ugyanezt a szabályt vezeti be november 1-től., csak náluk két centivel nagyobb lehet az egyik oldala a kézimotyónak (42X20X30 cm). A WizzAir ugyanakkor mégis egy kicsit drágább lesz, mint a Ryanair, mert az íreknél ugyanannyiba kerül a PRIO, mint a Wizz-nél, de FIX áras. A Wizz-nél pedig a 10 eurós ár a legkisebb távolságokon érvényes, a hosszabb járatokon drágább.

Ami a kisméretű kézi árát illeti, a Wizz a legrövidebb járatokon egy euróval olcsóbb (8 EUR vs. 7 EUR) de sajnos itt is igaz, hogy a Wizz-nél csak alapár a 7 euró, a hosszabb járatokon magasabb díjak érvényesek. Amúgy nem is teljesen triviális, melyik célállomásra melyik ár érvényes, csak a foglalás során derül ki. 

Ezzel a változtatással a WizzAir lényegében, visszatér ahhoz a csomagszabályzathoz, mint amit 2017 november elsején megszüntetett. Hogy miért szüntette meg, arra nincs valódi válasz, üzemeltetési indokokat citáltak, de amilyen káosz ezután következett, abból az derül ki, hogy ezt csak mondták. Az igazi okot nem tudjuk.

De a lényeg: ugyanúgy csak a kis motyót viheted fel ingyen a gépre, a gurulósért már fizetned kell. A régi rendszerben csak ezért fizettél, most pedig priority-nek hívják a nagyméretű kézipoggyászt. Amihez kapsz elsőbbségi beszállást és elsőbbségi check-in-t is, pár száz forinttal többet fizetsz, mint anno, cserébe viszont megszűnt az elsőbbségi beszállásnak hívott szolgáltatás elsőbbségi beszállítás jellege.

Mert ugye semmiképpen nem nevezhetjük elsőbbségi beszállásnak azt a szolgáltatást, amit rajtad kívül még 40-60 másik utas is megvásárolt. Vagyis, nevezhetjük annak, csak éppen nem az, hiszen a vége mindenképp az, hogy sorban fogsz állni. Nem keveset.  

 Ez a rendszer sokkal átláthatóbb és nagyvonalúbb is azokkal, akik kifizetik a priority-t. Hiszen cirka tíz euróért vihetsz egy kis hátizsákot és egy gurulós kézit. Korábban ezt a kettőt egyszerre akkor sem vihetted fel, ha fizettél a nagy kéziért. A tavaly óta tartó utasszívatós káoszban meg lényegében nem tudtad megjósolni, mi történik veled. 

Akinek fontos az ideje és nem szeretne csomagra várni az érkezési repülőtéren, mindenképp vegye meg a PRIORTY-t. Most már csak arra kéne kitalálni egy szolgáltatást, mit tegyen az, aki tényleg nem szeretne sorban állni a beszállításnál. Fanyar humorral csak azt tudom tanácsolni, szálljon fel legutolsóként a repülőre. Ebben van némi kockázat, de legalább adrenalinra már nincs szükség. (VICC VOLT, NE VEGYÉTEK KOMOLYAN!)

komment

KLM-vezér: a digitális fejlesztések hozzák a sikereket

2018. október 03. 12:30 - frequentflyer

interjú a törzsutasprogramról, a fapados versenyről és a csomagkáoszról

21037278_0e97d0f680d55ab1b28b48bc15a882c3_o.jpg

 Digitális fejlesztésekkel versenyez a KLM a fapadosokkal, ugyanakkor a transzatlanti útvonalakon nem tekintik komoly versenytársnak a diszkont légitársaságokat – mondta az Egek Ura Blognak – Pieter Elbers, a KLM Holland Királyi Légitársaság vezérigazgatója, aki magyarországi vizitje alkalmával adott interjút az Egek Ura Blognak. A kék gépekkel repülő légitársaság a fialatokra koncentrál, ennek megfelelően alakítja a digitális fejlesztéseit, például lassan megoldják, hogy minden social platformon be lehessen csekkolni a járatokra. (Fotó: Szilágyi Anna / Index.hu)

- Minden hagyományos légitársaság bevezette a fizetős feladott poggyásszal járó tarifákat, ennek egyik következménye, hogy a fedélzeten rendre megtelnek a poggyásztartók. Néhány napja az Air France párizsi járatán volt alkalmam végignézni, ahogy a személyzet küzd a csomagok elhelyezésével, végül egy csomó bőrönd a csomagtérben kötött ki, s összeszedtünk vagy 20 perc késést. Hogyan lehet megelőzni az ilyen szituációkat?  

Nagyon fontosnak tartom, hogy van olyan árunk, amely feladott csomag nélküli, de az is igaz, hogy meg kell értenünk: ez automatikusan több kézipoggyászt eredményez. Nagyon fontos, hogy a földi személyzet és az utaskísérőink is tiszta és világos protokollok szerint járjanak el, de még fontosabb, hogy az utasok felé teljesen világos és egyértelmű szabályokat kommunikáljunk.

Kihasználjuk az okostelefonok erejét is, amely minden utasunknál ott van. Egy kiterjesztett valóság alapú alkalmazás segítségével, elegendő a kamera elé tenni a bőröndjét, s pillanatok alatt el tudja dönteni bármelyik utasunk, hogy például a csomagja megfelel-e a szabályoknak. Ez az ellenőrzés csak egy mozdulat a KLM új applikációja segítségével. Ha az utasnak a telefonja megmondja, hogy nem megfelelő a csomag, már nem éri meglepetésként, amikor a személyzetünk figyelmezteti erre. 

apple-augmented-reality.jpg

- Kívülről úgy tűnik, mintha a hagyományos légitársaságok versenyeznének a diszkont cégekkel, de mintha azok mindent hatékonyabban csinálnának.

Sok területen versenyzünk velük, és még több területen előrébb járunk. Költséget csökkentünk, új tarifákat vezetünk be, bevezettük az egyirányú árazást – ezekben követjük a feltörekvő cégeket. Ugyanakkor a hálózatunk fejlesztésében, vagy éppen a törzsutasprogramunk testre szabásában az egész iparág előtt járunk, s ez a helyzet a digitális fejlesztésekkel. Én személy szerint hiszek abban, hogy az okostelefonok és a mesterséges intelligencia által sokkal rugalmasabb jobb minőségű szolgáltatásokat nyújthatunk. 

- Ugyanakkor a diszkontok is mennek önök után, például elkezdték átrepülni az óceánt Amerika felé. Még ha nem is fillérekért teszik, beégették az emberek fejébe, hogy a low-cost olcsó.  

Mi pedig azt mondjuk, hogy ha az emberek 8-10-12 órát repülnek, igénylik a minőségi szolgáltatásokat, az ételt, a kiszolgálást, és a nagyobb teret biztosító repülőgépeket. Nem utolsó sorban pedig, hogy olyan repülőterekre érkezzenek, amelyek be vannak kötve egy város közlekedésébe, vagy ahonnan tovább tudnak utazni.

- Említette az új járatokat és a hálózatfejlesztést? Milyen célállomásokra bővítenek a régióban és terveznek-e ötödik Budapesti járatot? 

Split és Gdansk nagyon jól teljesítenek, rendkívül népszerűek. Ha kitekintünk a régióból, Las Vegas-t említeném, ahová rövidesen egy átszállással tudjuk eljuttatni a budapestieket is, méghozzá a legmodernebb Dreamliner repülőgépeinkkel. Ami az Amszterdam-Budapest útvonalat illeti, figyeljük a forgalom fejlődését, s látjuk, hogy a piac már igényli az ötödik járatot. A megfelelő időben lépni fogunk. 99 éve létezik a KLM, 89 éve repülünk Budapestre, elég tapasztalatunk van ahhoz, hogy a legjobb időben lépjünk.

- Kanyarodjunk vissza a digitális fejlesztésekre. Értem, hogy ez egy divatos irány, de bevételt is hozhat?

Egyértelműen! De ami a legfontosabb, hogy csak akkor maradhatunk a piacon sikeresek, ha alkalmazkodunk az utasok igényeihez, különös tekintettel a fiatal utasokra. A KLM Facebook-ja a mesterséges intelligencia segítségével egy csomó kérdést ma már emberi közreműködés nélkül, gyorsan és hatékonyan válaszol meg. A fiataloknak sem sorban állni nem szeretnek, sem az ügyfélszolgálatosra várni. És mivel már az emailt is alig használják, a WhatsApp, a Facebook, vagy épp a kínai weChat platformokon is be tudnak csekkolni a járatainkra. Egy éve van már WhatsApp accountunk és ma már naponta 10 ezer automatikusan generált üzenetet, például beszállókártyákat is adnak ki ugyanezen felületeken. A KLM-et  hetente 180 ezer alkalommal említik a közösségi médiában és kb. 35 000 ügyet bonyolít  bonyolít le a közösségi média felületein, ennek felét már mesterséges intelligencia segítségével.

1920_boardingpasswhatsapp957x412v1.jpg

A folyamatosan tanuló mesterséges intelligencia a jövőben még fontosabb lesz az értékesítés során.

- Apropó, értékesítés: melyik kiegészítő szolgáltatásuk hozza a legtöbb bevételt?

Egyértelműen a székfoglalás. Az utasaink nagyon nagy része hajlandó a zsebébe nyúlni azért, hogy ott ülhessen, ahol ős szeretne?

Mi a helyzet a wifivel? Mintha az iparág Európai része fényéves lemaradásban lenne Amerikához képest? Pedig én minden járaton kifizetném az árát és biztos vagyok benne, hogy nem vagyok ezzel egyedül.

A Dreamlinereken van wifi, a többi gépünkön is fejleszteni fogunk. Európában a műholdas hálózat minősége elmarad az amerikaitól és a költségei is magasabbak, ezért hiába a fogyasztói igények, nem tudunk olyan gyorsan reagálni. De igen, egyetértek: a fedélzeti wifi nagyon fontos irány minden légitársaságnak, minden régióban.

- Törzsutasprogramjukat nemrég alakították át átállva a bevétel alapú pontgyűjtésre. S ahogy átnéztem a változásokat, elmondhatom: sokkal többet kell költenem a jövőben, hogy megtartsam az aranykártyámat. Igazságosnak tartja, hogy a hűséges utasaikat ösztönözzék még nagyobb költésre? Nem vesztik el értéküket az átalakított programok?

A régi rendszerben, ha vett egy transzatlanti jegyet, gyűjthetett pár ezer mérföldet, de akár nyolcezret is. Ha vett egy drága európai jegyet, akkor sem gyűjtött sokkal többet, mint 750 vagy ezer mérföld. Szerintünk ennél igazságosabb a bevétel alapú rendszer.

Ami pedig az értéket illeti, szerintem az is komoly érték, hogy valaki már az első utazás után is kaphat valódi előnyt. Mert a bónuszjegyek árát részlegesen ki lehet fizetni mérföldekkel, lehet a mérföldekét lounge-belépőt vásárolni, és még sorolhatnám. E téren is a fiatalok szokásaira kell figyelni, akik nem akarnak éveket várni arra, hogy kapjanak valamit a törzsutasprogramoktól. Azonnal szeretnék élvezni az előnyöket, nem gyűjtik évekig a pontokat, hogy kapjanak egy ingyenjegyet. 

- Körülbelül két éve, amikor azok a pletykák szárnyra keltek, hogy az AF/KLM egyik akvizíciós célpontja a Wizz Air, Váradi József vezérigazgató interjút adott egy holland lapnak. Ebben azt kifogásolta, hogy a holland állam támogatja a KLM-et, s azt is mondta, hogy a cégértékek alapján nem az a kérdés, hogy az AF/KLM megveszi-e a Wizzair-t, hanem épp fordítva. A Wizz mikor veszi meg az AF/KLM-et?

Ez az utolsó kérdése, ugye? (nevet)

Egy dolog biztos: nincs Európában légitársaság amely függetlenebb lenne az államtól, mint a KLM. Ami a pedig a kérdés lényegét illeti, sok vezető helyesen látja, hogy Európában még erős konszolidációs folyamat következik, s csak a nagy és erős cégek maradnak versenyben. Mi ezt a KLM-nél már a diszkont légitársaságok kora előtt felismertük: 2004-ben egyesült az Air France és a KLM egy közös holdingba, idejekorán felismerve az idők szavát, s az iparág erős, fenntartható cégét hozva létre, amely még hosszú ideig az európai gazdaság fő támasza lesz.

komment

Kinek ciki, hogy 45 percet kell sorbanállni egy burgerért?

2018. szeptember 29. 15:10 - frequentflyer

Budapesten nem csak a zsúfoltság a probléma

Időről időre vissza kell térnünk a ciki reptéri dolgokra, lett légyen az bármelyik repülőterén a világnak. Sajnálatos módon a budapesti Lisztferihegyen újra egyre több mindent kell szóvá tennem, pedig amikor a SkyCourt-ot felavatták, olyan ígéretesnek indult az egész. 

Jó, tudom, hogy a repülőtér nagyon zsúfolt. Évi tizenötmillió utassal ez a repülőtér túl van a kapacitása határán, s tudom, hogy öröm is van, hogy megnyílt a B-móló a szuperterhelt 2B terminálon, ahol így valamennyit enyhül a tumultus, de vannak olyan dolgok is, amire nem magyarázat a zsúfoltság. Vannak dolgok, amelyek azért tartoznak az extra ciki kategóriába, mert jól láthatóan színtiszta nemtörődömség, fantáziátlanság vagy épp lustaság az oka, és ez biztos, mert nagyon egyszerűen orvosolható szépséghibákról van szó. Itt van például ez. 45 perc egy drága Burger King burgerért sok? Hát attól függ, honnan nézzük. Ha imádsz a bőrönddel sorban állni, akkor azt kérdezed, miért nem egy óra? Ha fontos az időd és a gépindulás előtt bedobnál egy burgert, akkor pedig tajtékzol, amikor ezt látod:bud_bk.jpg

Aki ezt a képet készítette nekem ma, azaz szombaton kora délután, már 20 perce állt sorba egy hamburgerért. És még láthatóan legalább 25 van neki hátra, mert ekkora sornál EGY, azaz egyetlen EGY kassza dolgozik. Három órával korábban mentek ki a Wizz Malagába tartó járatához, de jó eséllyel ennyi idő sem lesz elég arra, hogy a gyerekek megkapják a kedvenc hamburgerüket. 

Mondhatjátok, hogy megérdemli, aki a Burger King kajájával a gyomrában akar repülőre szállni, de ez magánügy, aki ezt szereti, annak ez a fontos. Meg aztán, a repülőtéren ez van. De én inkább azt mondom, hogy a Burger King egyetlen fillért sem érdemelne, mert annak, hogy ekkora forgalom mellett egy kassza működik, annak csak két oka lehet: hogy magasról tesznek a vendégeikre, azaz az utasokra, vagy igazából nem is akarnak pénzt keresni. (Nyilván lehet munkaerőhiánnyal is magyarázni, de ez csak elkenése a dolognak, még szombat délutánra is lehet kasszást találni Pesten, nem olyan nagy kaland.) 

És innen kérdezem a Budapest Airport illetékeseit, hogy szerintük ez rendben van? Szerintük ez színvonal? Nem kellene szólni a bérlőjüknek, hogy szolgáltasson esetleg európai színvonalnak megfelelően itt Európa közepén? 

 

 

 

 

 

komment

Akkora a verseny Anglia felé, hogy a fal adja a másikat!

2018. szeptember 09. 15:04 - frequentflyer

London Southend és Manchester az EasyJet kínálatában

ezy_sen.jpg

London Southend és Manchester felé indít járatokat az Easyjet BUDapestről, hétfőn és pénteken! Az új londoni célállomásról csak annyit, hogy tavaly május előtt, mielőtt a FlyBe járatot indított volna ide, azt sem tudtuk, hogy van ilyen reptér. Ma meg már elmondhatjuk, hogy november másodikától két járat is lesz, e Londonhoz elég közel eső légikikötőbe. Akik az Egyesült Királyság délkeleti csücskében laknak, azoknak ez a járat jó választás, valamint azoknak is, akik szeretik a kényelmes reptereket. Southend on Sea (SEN) repterén ugyanis elég könnyedén megy minden reptéri procedúra, az ember leszállás után öt perc alatt már a terminál előtt bogarászhatja, hogy jut be a városba. A megfejtés: vonattal, és gyorsan. 

ez_sen.jpg

Kelet-Magyarországiak figyelem! A Ryanair 2019 április másodikától Kassáról is repül London Southend on Sea reptérre! Miskolc, Tokaj és Szabolcs vonzáskörzetében ez egy nagyon jó eljutási lehetőség lesz London felé!

Az Easyjet beindul Manchesterbe is, s különösen érdekes, hogy a narancssárgák egy olyan régióba indítanak járatot, amely elég jól ellátott Pestről, ezen az útvonalon ők lesznek a negyedik versenyző! (Jet2, Ryanair, valamint a Wizz Liverpool-ba repül.) Az Easy-jegyek egyelőre olcsók, reméljük az extra kapacitás kicsit letöri a jegyárakat, amelyek Manchester felé elég magasak, amúgy. 

Egészen döbbenetes, hogyan változik a világ: amikor 2010-ben ezt a blogot elkezdtem írni, biztosan hülyének néztem volna azt, aki azt mondja nekem. 2018-ben több, mint napi tíz járat köti össze Londont és Budapestet. Na de, hogy több angliai város felé is komoly verseny legyen a piacon? Na, azt nem gondoltam volna. 

Ne feledjétek, hogy a LOT Lengyel légitársaság London City repülőtérre repül feburár 18.tól.

Tehát ha most megnézzük, Heathrow, Gatwick, City, Luton és Stansted, és még Southend is a kínálatban lesz.

london.jpg Ez már választék. Olyan, hogy akár meg is teheti az ember, hogy skippelje Lutont, amelynél undorítóbb hely nem nagyon van szerte Európában. Stansted dettó. 

Kíváncsi vagyok, merre fejlődik tovább a skóciai járatkínálat. Egy naponta induló Edinburgh-Budapest például jól állna az Easyjetnek. Na jó, heti három járat is elég lesz.   

komment

Fura telefont kaptál a Wizz ügyfélszolgálattól? - Itt a magyarázat!

2018. augusztus 27. 10:09 - frequentflyer

w6a3211.jpgVasárnap délután több forrásból is arról értesültem, hogy a WizzAir ügyfélszolgálatáról hívogatják a hétfői Eindhoven-i és római járat utasait, hogy lemondanának-e önként az utazásról. Mivel sokan nem voltak nyitottak az ötletre, az utasokat arról tájékoztatták, hogy több utas van a járatra könyvelve, mint férőhely a repülőgépen, ezért, ha nem lesz elegendő itthon maradó önkéntes, sorsolással döntik majd el, ki marad le a repülőről.

Volt, akinek teljes visszatérítést, vagy a jegyár 120%-ának jóváírását ajánlották fel a Wizz-számlán.

Az infók hallatán azonnal megkérdeztem a légitársaságot, mi az intézkedés oka, mely járatok érintettek és pontosan mit ajánlanak a kényszerből lemaradóknak, a válasz ma reggel érkezett meg. E szerint egy Airbus A321-es gépük technikai hibája miatt tegnap arra készült a légitársaság, hogy negyven székkel kisebb kapacitású A320-asokkal repülik le a meghibásodott gép mai műsorát, de végül a repülőt sikerült megjavítani és maradt az eredeti menetrend. 

"Technikai okok miatt több hétfői (2018. augusztus 27.) járatát az eredetileg tervezett Airbus A321-es repülőgép helyett  Airbus A320-as repülőgéppel tervezte üzemeltetni a légitársaság. Az A320-as repülőgép kisebb befogadóképessége miatt kereste meg a Wizz Air az utasokat, hogy olyan önkénteseket keressen, akik vállalják, hogy az eredeti időpont helyett egy későbbi járattal utaznak. A Wizz Air szakemberei időközben megoldották a technikai problémát és végül az érintett járatok az eredeti terveknek megfelelően Airbus A321-es repülőgéppel menetrend szerint indultak/indulnak útnak. A Wizz Air elnézést kér minden érintett utastól az esetleges kellemetlenségekért, de a légitársaság számára az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága első számú prioritás. Köszönjük utasaink megértését, rugalmasságát.” - írta a WizzAir az Egek Ura Blognak küldött válaszában. 

Az eset kapcsán két dolgot érdemes megjegyezni: 

- egyrészt, a WizzAir előrelátását, hogy megpróbáltak előre felkészülni a helyzetre, s nem a járat előtt próbálták elintézni, hogyan marad itthon 40 utas, mert ez a repülőtéren jókora felháborodást váltott volna ki, ami a járat jelentős késését eredményezte volna. 

- másrészt azt is, hogy a WizzAir flottájának mérete, s azon belül az A321-esek növekvő száma immár megköveteli, hogy a légitársaság ne csak A320-as tartalékgépet tartson készenlétben, de A321-est is. 

- az önkéntes maradás egyébként teljesen elfogadott rutin a légiközlekedésben, Európa nagyobb repülőterein mindennapos dolog, hogy a légitársaságok önkénteseket keresnek, akik hajlandóak később elutazni. Igaz, náluk az önkénteseket 150-300 euró készpénz, étel- és italutalvány, szükség esetén pedig szállással kompenzálják. 

- ha valaki hasonló helyzetben lemarad a járatról, a vonatkozó EU-jogszabályok értelmében automatikusan jár neki 250 euró kompenzáció. 

ujhelyi_istvan.jpgAz ilyen esetek kezelését is szabályozná az az önkéntes csatlakozáson alapuló, készülő etikai kódex, amelyet egy magyar politikus, Újhelyi István EP-képviselő kezdeményezett, s amelynek elkészítésében az EGEK URA BLOG valamint a Fapadosinfo Blog is részt vesz szakértőként. A cél első körben egy olyan uniós etikai kódex elfogadtatása a légitársaságokkal és repterekkel, amely azokban a helyzetekben is védi az utasokat, amelyeket a jelenlegi uniós szabályozás nem képes kezelni. Az ötletgazda Ujhelyi István EP-képviselő, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság alelnöke, ő tolja majd az ügyet Brüsszelben. Ha van javaslatod, küldd el a Facebook-oldalunkon keresztül. De írj akkor is, ha hasonló helyzetbe kerültél!

komment

STILLPROUD: 66 font kedvezmény a British Airways jegyekre

2018. július 13. 11:31 - frequentflyer

Ilyen, amikor a britek büszkék a futballista fiaikra

STILLPROUD - ezt a kedvezménykód 66 font, mintegy 24 ezer forint kedvezményt ér neked egy British Airways longhaul jegy vásárlásakor, július 14.-ig, ha

- executive club tag vagy, vagy regisztrálsz itt 

- Londonból induló járatra érvényesíted a kedvezményt. 

Vagyis, a BUD - LON jegyet külön kell megvenned. Utazni jövő júniusig lehet, a jegynek 300 fontnál drágábbnak kell lennie, és semmilyen codeshare járatra nem érvényes, vagyis, minden a foglalásban lévő járatnak British Airways géppel kell repülnie. 

komment

Szauna, wellnesz, koktélbár - új Air France lounge nyílt Párizs CDG-n

2018. július 13. 11:08 - frequentflyer

Július 14.-én 14% kedvezményt ad az AF az online foglalásokra

varo_nyito.jpgSzaunával, wellnesz-részleggel, fullos gyerektérrel, exkluzív koktélbárral és gourmet étteremmel kényezteti prémium utasait az Air France a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren (CDG).  A párizsi repülőtér fejlesztéséről két évvel ezelőtt írtam és örömmel tölt el, hogy nem hagyták abba a munkát, sőt! Egyre többet fejleszt a repülőtér üzemeltetője, közösen az Air France-szal, s ez nagyon komoly változásokat hoz a repülőtéren, amelyik az EU egyik legfontosabb légiközlekedési csomópontja. És amely az egyik legrégibb is, ilyenformán tehát van honnan indulni a modernizációs programnak, amely, mint most látható, kiválóan halad.

Az új, több mint 3000 négyzetméteres váróban a 2E terminál - innen indul a legtöbb hosszútávú Air France járat - L részlegében és egészen elképesztő menő lett. Már alig várom, hogy decemberben kipróbáljam magam is! Ugye a váróba az Air France / KLM Flying Blue, Sky Team légitársaságok arany és platina törzsutasai ingyen léphetnek be akkor is, ha turista osztályon utaznak, a belépés a business és first utasoknak ingyenes akkor is, ha nem törzsutasok és ha valaki az AF premium economy jeggyel utazik, befizetheti magát cirka 25 euró ellenében. 

Az exkluzív váróban 550 négyzetméteren alakítottak ki wellness részleget, ahol az utasok kényelmesen lazíthatnak a nyugágyakon, egészséges, méregtelenítő ételeket és italokat fogyaszthatnak, valamint igénybe vehetik a privát szaunákat és a luxus masszázs zuhanyzókat is.

spa_clarins_salon_business_l_air_france.jpg

Kialakítottak egy „Le Petit Salon” részleget is, ahol a nyugalom érdekében tilos a mobiltelefonok és egyéb elektronikai eszközök használata. Gyanítom ez a rész lesz a legkevésbé elfoglalt. Nem úgy a gyermekrészé, amelyre komoly hangsúlyt fektetett az Air France, mert egyre több szülő utazik gyerekkel business-en. Az exkluzív váró 4-12 éves gyerekeknek fenntartott játszó szobájában a gyerekeknek tévék, tabletek, Sony Playstationok,  érintőképernyős játékasztalok foci és wifi gondoskodik a fiatalok szórakoztatásáról. gyerekva_ro.jpg

A LeBalcon részben kialakítottak egy igazi franciás koktélbárt. A híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezte részben az íves, tükörbetétes plafonjától már alkohol nélkül is elvarázsolódik az ember, de minden este 7 órától 9 óráig a párizsi Hotel Lancaster vezető bartendere kreálta koktélokat kevernek az utasoknak, méghozzá olyanokat, amelyeket kizárólag az Air France számára kreált a bartender. 

koktelbar.jpg
Az Air France januárban mutatta be új, több mint 3000 négyzetméteres és 540 ülőhelyes Business Lounge-ját a párizsi Charles de Gaulle reptéren. A várótermet úgy alakították ki, hogy ott az utasok maximálisan kikapcsolódhassanak: a hatalmas wellness részlegtől kezdve a gyerekek játszószobáján át az exkluzív koktél- és ételkínálatig mindent megtalálhatnak benne azok, akik a repülés előtti időt kényelemben szeretnék eltölteni. Az új üzleti váróban eddig több mint 200 ezer ember fordult meg.

Az Air France új Business Lounge-ját úgy alakította ki, hogy az ötvözze a barátságos kényelmet az eleganciával. A váró központi részén található a gyönyörű „Le Balcon” rész, amelyet a híres francia tervező, Mathieu Lehanneur tervezett, és amelynek íves, tükörbetétes plafonjától az ember már a várakozás közben a fellegekben érezheti magát.balcon.jpg
A koktélválasztékban ott vannak a következők: 


· Un air de Paris: koktélkülönlegesség, amely a pezsgőt ötvözi narancslikőrrel, konyakkal és néhány csepp citrommal


A hónap „Úticél” koktélja, amelyet az Air France egy legendás desztinációja inspirált és természetesen van jó pár alkoholmentes mocktail, amely Franciaország ikonikus hozzávalóit tartalmazza. A koktélínyencségek mellett egyedi finomságokat találhatnak az utasok a bár „Gourmet Table” részén.

gourmet.jpg

JÚLIUS 14.-e alkalmából 14% kedvezményt kapsz az Air France-tól, ha a www.airfrance.com-on foglalsz hozzú távú repjegyet a következő kóddal: 14JULY730  (Csak akkor tudod kihasználni a kódot, ha magyarra állítod be az AF oldalt.

Budapestről kell indulnod, a járatot az Air France vagy a KLM kell, hogy üzemeltesse, csak turista osztályú jegyre érvényes a kedvezmény, illetve az illetékek és pótdíjak nélküli nettó árnak el kell érnie a 47.800 forintot. A kedvezményt az első kétszáz utas kapja meg, július 16-ig lehet foglalni, a jegyet pedig 2019.március 31.-ig kell leutazni. 

komment

Emberségből jeles: a JetBlue crew oxigénmaszkkal mentette meg Darcy életét

2018. július 10. 20:59 - frequentflyer

Figyelj oda, ha négylábúval utazol!

Elfogult, érzelmekkel teli poszt következik, mert kutyás vagyok, a legrosszabb fajtából. Rettentően felbőszít, ha rosszul bánnak a kis barátainkkal, és nagyon meghat, amikor rajtuk segítenek.

36630530_2110730212500688_4061643511177412608_n.jpg

Ő Darcy, akit a Jetblue utaskísérője mentett meg azzal, hogy eszébe jutott: a repülő oxigénpalackja jelentheti neki az életet. Nem biztos, hogy szabályosan járt el a crew, de ember volt a talpán. Jó lelkű ember. Az eset a JetBlue egyik járatán történt, két rátermett utaskísérő ezúttal egy négylábú utason segített. Maszkkal mentették meg egy kis francia bulldog életét. A sztorit elolvashatod eredetiben a face-n, ha nem olvastad volna valamelyik bulvárlapban, leírom röviden. 

Egy házaspár floridából tartott haza, három kutyussal, mint ahogy azt teszik immár húsz éve, amikor szezon végén átköltöznek Massachusetts-béli másik otthonukba. Nem flancolásból utaznak a kutyusokkal, vagy mert jobb dolgunk sincs, hanem mert, mint azt sok amerikai teszi, évente kétszer cuccolnak a téli lakból a nyári lakba és fordítva. Eddig nem volt bajuk az ebtársulattal, de a minap a repülőn a férj észrevette, hogy Darcy, a három éves francia bulldog kislány nagyon tolja ki a konténerből magát, zihál, meleg a teste - szóval látták rajta, hogy nincs jól. 

Darcy nemhogy kutyául érezte magát, az nem is kifejezés, hamar kiderült, hogy nagy a baj. A gazdái kivették a hordozóból, de mivel semmivel nem lett jobb, már-már ők is pánikba estek. Látták, hogy kékül a kutyus, a nyálkahártyáin tisztán látszott, hogy oxigénhiányos állapotba került. És itt jött az utaskísérők embersége. 

Először még udvariasan figyelmeztették a párt, hogy a légitársaság szabályai szerint a kutyusnak a hordozóban a helye. De amikor kiderült, hogy Darcy cudarul van, előbb jeget hoztak neki, hogy megpróbálják lehűteni a testét, majd jött a másik crew, egy oxygénpalackkal és a maszkkal, annyit mondott, hogy: "Azt hiszem, ez segíteni fog". A gazdi a pánikba esett, levegőért és életéért küzdő kutyus orrára tette a maszkot, kinyitották az oxigént és néhány pillanat múlva az eb elkezdett reagálni a külvilágra. Pár perccel később pedig már a maszkot sem igényelte. Ahogy levegője lett, már megnyugtatta a gazdája érintése. Emlékezetes nap volt ez mindannyiuknak. Szegény francia bulldog amúgy sokszor a földön sem tud jól lélegezni a rövid orra miatt, hát még amikor ideges, meg amúgy is kevesebb az oxygén a levegőben a túlnyomás miatt.36747081_2110730252500684_5487136959082004480_n.jpg

Renaud Spencer és Diane Asher utaskísérők jelesre vizsgáztak emberségből. Darcy gazdái azt írták a légitársaságnak, hogy eddig is szerették a JetBlue-t a fedélzeti tévé, a jó lábhely és a korrekt fedélzeti színvonal miatt, ami megkönnyíti az utazásukat, de ahogy mondták, most eggyel több okuk van arra, hogy köszönetet mondjanak. A JetBlue pedig azt üzente a világnak, hogy 

minden utasunk élete és biztonsága kiemelten fontos számunkra. Függetlenül attól, hogy kettő vagy négy lába van

Hiper jó fej társaság. Tudom, hogy sok amerikai pont ennyire viszolyog a sztoritól, hogy kutyán használtak egy ember maszkot, és azt is tudom, hogy ez a maszk nem filléres dolog. DE olyan jó, hogy egyik sem volt szempont akkor, amikor cselekedni kellett!  

Hozzá kell azonban tenni, hogy annak aki kutyussal utazik a fedélzeten, roppant felkészültnek kell lenni. Ők a négy lábukkal és a kutya lelkükkel sosem fogják tudni, mi az a repülés. Sok hiperokos van köztük, aki megtanulja, hogy nem kell félnie, hozzászokik, rutin számára a repülés. De a gazdának nem lehet rutin! Mert nem tudod, hogy a kutyádnak mikor van rossz napja, vagy egy apró betegsége, amikor nem érzi komfortosan magát és a repülés már kibillenti az egyensúlyából. Ha rendszeresen repülsz a blökivel, konzultálj az állatorvossal és legyetek közösen felkészültek a repülőútra, kutya-egészségügyi értelemben is.

Ha tetszett ez az írás, kövess a Facebookon itt. Csak egy like és egy követés, és máris nem maradsz le a többi jó repülős sztoriról sem!

36807369_2110730259167350_9087014723651633152_n.jpg

komment
Címkék: kutya darcy jetblue