Fura telefont kaptál a Wizz ügyfélszolgálattól? - Itt a magyarázat!

2018. augusztus 27. 10:09 - frequentflyer

w6a3211.jpgVasárnap délután több forrásból is arról értesültem, hogy a WizzAir ügyfélszolgálatáról hívogatják a hétfői Eindhoven-i és római járat utasait, hogy lemondanának-e önként az utazásról. Mivel sokan nem voltak nyitottak az ötletre, az utasokat arról tájékoztatták, hogy több utas van a járatra könyvelve, mint férőhely a repülőgépen, ezért, ha nem lesz elegendő itthon maradó önkéntes, sorsolással döntik majd el, ki marad le a repülőről.

Volt, akinek teljes visszatérítést, vagy a jegyár 120%-ának jóváírását ajánlották fel a Wizz-számlán.

Az infók hallatán azonnal megkérdeztem a légitársaságot, mi az intézkedés oka, mely járatok érintettek és pontosan mit ajánlanak a kényszerből lemaradóknak, a válasz ma reggel érkezett meg. E szerint egy Airbus A321-es gépük technikai hibája miatt tegnap arra készült a légitársaság, hogy negyven székkel kisebb kapacitású A320-asokkal repülik le a meghibásodott gép mai műsorát, de végül a repülőt sikerült megjavítani és maradt az eredeti menetrend. 

"Technikai okok miatt több hétfői (2018. augusztus 27.) járatát az eredetileg tervezett Airbus A321-es repülőgép helyett  Airbus A320-as repülőgéppel tervezte üzemeltetni a légitársaság. Az A320-as repülőgép kisebb befogadóképessége miatt kereste meg a Wizz Air az utasokat, hogy olyan önkénteseket keressen, akik vállalják, hogy az eredeti időpont helyett egy későbbi járattal utaznak. A Wizz Air szakemberei időközben megoldották a technikai problémát és végül az érintett járatok az eredeti terveknek megfelelően Airbus A321-es repülőgéppel menetrend szerint indultak/indulnak útnak. A Wizz Air elnézést kér minden érintett utastól az esetleges kellemetlenségekért, de a légitársaság számára az utasok, a személyzet és a repülőgépek biztonsága első számú prioritás. Köszönjük utasaink megértését, rugalmasságát.” - írta a WizzAir az Egek Ura Blognak küldött válaszában. 

Az eset kapcsán két dolgot érdemes megjegyezni: 

- egyrészt, a WizzAir előrelátását, hogy megpróbáltak előre felkészülni a helyzetre, s nem a járat előtt próbálták elintézni, hogyan marad itthon 40 utas, mert ez a repülőtéren jókora felháborodást váltott volna ki, ami a járat jelentős késését eredményezte volna. 

- másrészt azt is, hogy a WizzAir flottájának mérete, s azon belül az A321-esek növekvő száma immár megköveteli, hogy a légitársaság ne csak A320-as tartalékgépet tartson készenlétben, de A321-est is. 

- az önkéntes maradás egyébként teljesen elfogadott rutin a légiközlekedésben, Európa nagyobb repülőterein mindennapos dolog, hogy a légitársaságok önkénteseket keresnek, akik hajlandóak később elutazni. Igaz, náluk az önkénteseket 150-300 euró készpénz, étel- és italutalvány, szükség esetén pedig szállással kompenzálják. 

- ha valaki hasonló helyzetben lemarad a járatról, a vonatkozó EU-jogszabályok értelmében automatikusan jár neki 250 euró kompenzáció. 

ujhelyi_istvan.jpgAz ilyen esetek kezelését is szabályozná az az önkéntes csatlakozáson alapuló, készülő etikai kódex, amelyet egy magyar politikus, Újhelyi István EP-képviselő kezdeményezett, s amelynek elkészítésében az EGEK URA BLOG valamint a Fapadosinfo Blog is részt vesz szakértőként. A cél első körben egy olyan uniós etikai kódex elfogadtatása a légitársaságokkal és repterekkel, amely azokban a helyzetekben is védi az utasokat, amelyeket a jelenlegi uniós szabályozás nem képes kezelni. Az ötletgazda Ujhelyi István EP-képviselő, a Közlekedési és Idegenforgalmi Bizottság alelnöke, ő tolja majd az ügyet Brüsszelben. Ha van javaslatod, küldd el a Facebook-oldalunkon keresztül. De írj akkor is, ha hasonló helyzetbe kerültél!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr7114204831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.