Tölts egy éjszakát a Jumbo pilótafülkéjében!

2010. december 13. 09:45 - frequentflyer

Ki ne volna kíváncsi a világ egyik legnagyobb utasszállítójának pilótafülkéjére? Sajnos a helyzet az, hogy magam azért is szerencsésnek mondhatom, mert volt alkalmam többször is repülni a legendás, eredetileg 1970-ben, a Pan Amnél szolgálatba állított típuson. Amely nem mellesleg, 37 évig tartotta különböző változatai által az egy járaton szállított utasok rekordját, mígnem 2007-ben az Airbus A380 letaszította erről a trónról.

Kell ennél luxusabb lakosztály?

Földi halandó persze a púpba is  igen ritkán jut el, hiszen az rendre a business class helye. E gép esetében még az sem játszik, hogy ki- és beszálláskor bekukkantsunk a cockpit-ba, hiszen az is a "púpban" van, hogy pontosabban legyek, a bejárat a felső fedélzetről nyílik. Az előre nyújtott alsó fedélzeti orr-rész pedig az első osztály területe. Mint Ákos felhívta a figyelmem - s igaza van - bizonyos konfigurációk esetében ott is lehetnek economy székek. Ám, mivel az ajtó így is távol esik a cockpit ajtajától, ki és beszállás közben ez esetben is nehézkes a belátás.

Van azonban Stockholm Arlanda repülőtere mellett egy Hostel, amit egy 747-200 típusban rendeztek be, s ezen bizony még a cockpit is kiadó. pontosabban, itt rendezték be a legtágasabb és legfényűzőbb lakosztályt, komoly kilátással a reptér gurulóútjaira s természetesen a futókra. Valahogy így...

Ki ne volna kíváncsi a világ egyik legnagyobb utasszállítójának pilótafülkéjére? Sajnos a helyzet az, hogy magam azért is szerencsésnek mondhatom, mert volt alkalmam többször is repülni a legendás, eredetileg 1970-ben, a Pan Amnél szolgálatba állított típuson. Amely nem mellesleg, 37 évig tartotta különböző változatai által az egy járaton szállított utasok rekordját, mígnem 2007-ben az Airbus A380 letaszította erről a trónról.

Kell ennél luxusabb lakosztály?

Földi halandó persze a púpba is  igen ritkán jut el, hiszen az rendre a business class helye. E gép esetében még az sem játszik, hogy ki- és beszálláskor bekukkantsunk a cockpit-ba, hiszen az is a "púpban" van, hogy pontosabban legyek, a bejárat a felső fedélzetről nyílik. Az előre nyújtott alsó fedélzeti orr-rész pedig az első osztály területe. Mint Ákos felhívta a figyelmem - s igaza van - bizonyos konfigurációk esetében ott is lehetnek economy székek. Ám, mivel az ajtó így is távol esik a cockpit ajtajától, ki és beszállás közben ez esetben is nehézkes a belátás.

Van azonban Stockholm Arlanda repülőtere mellett egy Hostel, amit egy 747-200 típusban rendeztek be, s ezen bizony még a cockpit is kiadó. pontosabban, itt rendezték be a legtágasabb és legfényűzőbb lakosztályt, komoly kilátással a reptér gurulóútjaira s természetesen a futókra. Valahogy így...

Az eredetileg Hostelnek, vagyis olcsó szállásnak berendezett egység nem új, jó néhány éve működik már, s az üzleti utazók is rendszeresen megfordulnak benne, ezért aztán el is vesztette Hostel-jellegét. Több szempontból is: egyfelől, a mai napig csillogóan tiszta és egyáltalán nem lelakott, másfelől az árai bizonyos időszakokban drágábbak, mint a reptéri szállodáké.

Csak pár lépés a reptértől

A cockpit-lakosztály például 3300 korona, ami csaknem százezer forint, de ha valaki egy normál szobában szeretne egyedül, vagy másodmagával pihenni, amelynek saját fürdője is van, azért szintén le kell perkálni 2-300 dollárt. A cockpit-lakosztályért mondanom sem kell, hónapokra előre kell foglalni. A business utasoknak egyébként business-ülésekből berendezett tárgyalót is készítettek, amit nagyjából hetvenezer forintért lehet kivenni egy egész napra. Íme:

Business Center

Olcsóbb szobák is vannak: csökkent az áron,ha 2-3 ágyas családi lakrészt választ az ember, közös mosdóval, s 60-70 dollárt kóstál koponyánként, ha a 3-4 ágyas szobán hajlandó az ember másokkal is osztozni, esetleg ekkora csapatokba tömörülve foglalnak. Minden szobában van LCD TV és ingyenes Wifi!

Az ötlet még 2006-ban fogant meg egy svéd fiatalember Oscar Diös fejében, aki ezidőtájt értesült arról, hogy az Arlandán álldogáló, a forgalomból már kivont 747-200 eladósorba került. A repülőt nem sokkal azelőtt még egy svéd chartercég, a Transjet üzemeltette, ám a cég 2002-ben becsődölt, s ez a gépmadár karrierjének a végét is jelentette.

Amely karrier nem volt rövid, hiszen a gépet 1976-ban építették a Singapore Airlines számára, s később repült a legendás Pan Am flottájában is, tehát minden bizonnyal százezres a repült órák mennyisége a regiszterben, s jócskán tízezer fölötti lehet a le-és felszállások száma.

A jumbónak 2007-nem jelölték ki a végső hasznosítási helyét, 2008 januárjában kezdődött a kivitelezés, s nyáron már nyitott is a műintézmény, amely a mai napig nagy népszerűségnek örvend. Ez például a recepció:

A trendi reggelizőhelyen egyébkén repülős falatokat adnak az utazó kezébe, az esti órákban pedig ugyanezen catering meleg formáját kínálják. Persze nem ugyanazt, mint amit a mai gépeken, ami persze nem is baj, hisz azok a kaják javarészt az ehetetlen minőség határán vannak - legalábbis azok, amiket az economy trolley-kból vesznek elő.

Reggeliző

Ez pedig a közös fürdőszoba:

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr518332616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.