Minden, ami a repülésben prémium!

Egek Ura

Na, milyen az új Lufthansa-dizájn? Hová lett a sárga?

2018. február 08. - frequentflyer

newlh.jpegIgen, ez egy Lufthansa-gép. Nem bombahír, hogy teljesen megújul a Lufthansa arculata, első körben a gépek festésével. Mivel a forma lényegében pár héttel ezelőtt kiszivárgott, a tegnap bemutatón már mindenki tudta, mit láthat majd a D-ABYA lajstromú jumbón, amely a légitársaság elsőként forgalomba helyezett 747-8i gépe. 

A belteret a Lufthansa nem kezdi el azonnal lecserélni az úr arculati elemekkel, csak akkor ha amúgy is arra szorul, például elöregszik, vagy megsérül.

A  280 gépes flotta hét év múlva lesz ismét egységes, immár az új köntösben.

Idén 40 gépet festenek át, amelyre a gépek tervezett karbantartása és újrafestése alkalmával kerül sor. Azt megpróbálom megtudni, mikor láthatunk majd szuperjumbót is új festésben. 

Kezdjük az alapokkal: az ikonikus, most száz éves daru 1965-óta díszíti a mai formájában a Lufthansa gépek függőleges vezérsíkját, a ma ismert arculatot pedig 1989-ben vezette be a német légitársaság. Vagyis

cirka harminc én után vezetnek be új arculatot

amely a darut illetően első látásra azért nem túl erős változás. Ilyen:

newlh3.jpg

 Sokan a Malév-dizájnelemekre emlékeztetnek az új forma kapcsán, de szerény véleményem szerint ez nem több, mint magyaros nosztalgia. A Malév-gépek hátsó részén a kék kétségkívül mutatott olyan jól, mint a németek vasain, s az egykori légitársaság festése tényleg időtálló volt dizájn-szempontból, minőségi tervezés eredményeképp, de a kék 45 fokos szögben végigfutó farokfestést azért ne kiáltsuk ki Malév-innovációnak. És már csak azért sem lehet Malév-koppintás, mert akkor a leghátsó rész nem lenne fehér. 

Visszatérve a Lufihoz: a dizájnerek összesen 6 féle kék színnel próbálkoztak, mire eljutottak a mostani verzióhoz, s több tucat betűtipust is teszteltek a szofisztikált Senator / HON Circle törzsutasokon és külső fókuszcsoportokon is.  800 arculattervből indultak ki, mire eljutottak a végső megoldáshoz. A neten is lehetett látni párat, de azok szerintem inkább a rajongók és a repülésmániások fantáziájából jöttek elő, mintsem a légitársaság által felkért tervezők keze alól. DE azért nézzünk párat. Két extrém ronda változatot mutatok. Szerencse, hogy nem ilyen lett.

00002391.jpg

maxresdefault.jpg

 

De mivel is jár egy ilyen arculatváltás? Irtó sok millió euró elégetésével. A következő két évben 160 millió fedélzeti tárgyon(takarók, burkolatok, asztalok, tisztasági csomagok)és földi berendezésen (check-in pult, beszállítókapu, lounge bútorok, információs táblák, poggyászmérők, stb.)  cserélik le a régi arculatot az újra.

- A világgal együtt a Lufthansa is megváltozott, sokkal modernebb és sikeresebb, mint korábban. A digitalizációval a Lufthansának is meg kell változnia, modernizálni kellett a megjelenést. Ezt mind jelképezi a daru, amely egyúttal  a tradíciót is jelképezi. Az arculat cseréje a Lufthansa korszerűbbé tételének egyik utolsó állomása - indokolta a változást Carsten Spohr vezérigazgató. Velős mondásnak épp nem nevezném, de a cég modernizálása kapcsán leragadnék kicsit. Sok minden változott ugyanis.

- A törzsutasprogram alapvetően megváltozik, ezután lerepült távolság helyett az elköltött pénz határozza meg, ki lesz Senator, HON CIRCLE és Frequent Traveller, és sajnos rossz hírem van: lényegesen többet kell költeni repülőjegyre ahhoz, hogy Senator maradj. Én biztos nem maradok, nincs rá hatmillióm évente. (Update: többen jelezték, hogy szerintük nem kell ennyi. Hamarosan újra elolvasom a megújult szabályzatot és újraszámolom a mérföldeket és írok erről külön.) 

- Nagyon durván megváltozik a repülés és a jegyértékesítés mögötti informatikai rendszer, lesz internet a fedlzeten majd minden gépen, szóval ez kifejezetten pozitív változás.

- Új lesz a business osztály, hosszabb és tágasabb ülésekkel rendezik be az új biz kabint, ami szintén nagyon jó, mert a mostani, nem is túlságosan régi Lufthansa biz éppenséggel nem tartozik a vezetők közé. Reméljük megújul a fedélzeti catering is, amely pár éve még trendi és érdekes volt, de mára elfáradt és lemaradt.

newlh2.jpg

A Boeing 747-esen bemutatott formaterv elegáns, s kifejezetten jó, hogy eltűnik a gépekről a szürke has és hajtómű. A sárga szín megmarad a beszállókártyákon, a légiutaskísérők sálján, a csoki is sárga csomagolást kap, illetve a beszállítókapuknál is lesz sárga betét, “szisztematikusan” fogják használni a színt arra, hogy fenntartsák az utasok figyelmét. 

A Lufthansa-csoport arculata a darunak búcsút int és a nevet csupa nagybetűvel írják az új kék színnel.

A bejegyzés trackback címe:

https://egekura.blog.hu/api/trackback/id/tr7613646998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása